Klienci przychodząc do galerii handlowej nie myślą już tylko o zakupach nowych ubrań, kosmetyków lub sprzętu elektronicznego… Klient staje się coraz bardziej wymagający i oczekuje, aby w jednym miejscu znaleźć jak najwięcej.
Odpowiedzią na zapotrzebowanie jest budowa coraz większej ilości atrakcji, które zapewnią gościom rozrywkę – zapewniamy, że kino już nie wystarczy.
Kino to za mało, kluby fitness oraz rozbudowana oferta gastronomiczna także przestają wystarczać… Czego zatem oczekuje klient centrum handlowego? – Oryginalnych koncepcji.
Jak to wygląda za granicą?
Centrum handlowe The Grand Canal Shoppes w Las Vegas jest imitacją włoskiej Wenecji, dlatego można tam nawet pływać gondolą pomiędzy sklepami. Dubajski Mall of the Emirates zaprasza na jazdę na nartach pod dachem, a w Mall of America w Minnesocie otwarto nawet park rozrywki poświęcony bajkom nadawanym w stacji Nickelodeon.
Jak to wygląda w Polsce?
Trend na atrakcje dostarczające rozrywki powoli dociera do Polski. Okazuje się, że wśród 50 projektów rozbudowy centrów handlowych w latach 2013 – 2017, aż 10 z nich kładło nacisk na rozwój sektora rozrywkowo – rekreacyjnego.
W polskich centrach działają już biblioteki, oddziały muzeów i teatry. W dostarczaniu rozrywki przoduje łódzka Manufaktura, gdzie pomiędzy wieloma placami zabaw dla dzieci działa nawet kasyno. Warszawskie Blue City kusi polem do Minigolfa, gdzie gra odbywa się w otoczeniu niebanalnej tematyzacji.
Projekt budowy IKEA Zabrze przewiduje przeznaczenie dużej części zewnętrznej na ścieżki rowerowe, plac zabaw, miejsca odpoczynku i siłownię. Ma działać tam także zewnętrzna gastronomia.
Źródło: Property News