W województwie świętokrzyskim już niebawem wystartuje nowy projekt, którego najważniejszą częścią będzie sprzedaż atrakcji w pakietach – to wszystko po to, aby zatrzymać turystów na dłużej.
“Kielce – raj dla dziecka” – pod tą nazwą kryje się nowy pomysł. W projekcie wezmą udział największe atrakcje turystyczne, restauracje oraz hotele z 12 podkieleckich gmin.
Skąd ten pomysł?
Pomysłodawcą są Kielce wspólnie z Regionalną Organizacją Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego. Według prezesa ROT WŚ Jacka Kowalczyka ilość atrakcji w tym regionie jest naprawdę duża, jednak brakuje tam spójnej oferty.
Kowalczyk podkreśla, że każda z atrakcji działa na własną rękę. Wierzy, że połączenie ich pakietem pozytywnie wpłynie na liczbę odwiedzających. Dodatkowo program ma zmobilizować zarządców i właścicieli do wspólnej promocji – ma to przynieść korzyść wszystkim.
Co będzie zawierał pakiet?
Atrakcje będą sprzedawane w pakiecie z przynajmniej jednym noclegiem. Takie rozwiązanie ma zatrzymać turystów w regionie na dłużej. Pomysł znalazł już poparcie od lokalnego oddziału Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, jednak do projektu mogą przyłączać się też obiekty nienależące do organizacji.
Inicjatorzy pomysłu uważają, że atrakcji w województwie wystarczy na kilkudniowy albo nawet tygodniowy pobyt. W samej stolicy województwa znajdziemy: Centrum Geoedukacji, Muzeum Zabawek i Zabawy, Teatr Lalki i Aktora Kubuś i stok narciarski. Poza miastem czeka: Centrum Bajki w Pacanowie, Park Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno w Krajnie-Zagórzu, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki” w Krzemionkach Opatowskich.
Jak promowana będzie oferta?
W przygotowaniu jest strona internetowa pod adresem rajdladzieci.kielce.eu – tam pojawią się informację o atrakcjach turystycznych, kalendarium wydarzeń, interaktywna mapa, adresy hoteli i restauracji. W planach jest też wydanie przewodnika dla dzieci z legendami i zagadkami oraz paszport, gdzie będzie można zbierać pieczątki i wymieniać je na nagrody. Promocja ma też odbywać się podczas popularnych targów turystycznych m.in w Katowicach, Poznaniu, Chorzowie, Łodzi czy Warszawie. Pakiety mają być dostępne w sprzedaży już wiosną.
Źródło: Rzeczpospolita