Nowe partnerstwo Polskich Linii Lotniczych LOT zaowocowało nowym malowaniem reklamowym jednego z samolotów Boeing 737 MAX 8. Na jego ogonie pojawiła się reklama Klubów Przyjaciół Itaki oraz parku rozrywki Energylandia.
Boeing 737 MAX 8 trafił do LOT-u w ubiegłym roku razem z pięcioma innymi samolotami, które wcześniej latały w rumuńskich barwach upadłej już linii lotniczej Blue Air. Nowe zdobienie ogona samolotu wynika z partnerstwa LOT-u i Itaki. Biuro podróży zamawia rejsy czarterowe, stąd LOT pozwolił na odzianie jednej ze swoich maszyn w reklamowy malunek.
W tylnej części maszyny widnieje teraz logo Itaki i postać Energusia zjeżdżającego rollercoasterem w Energylandii. Prowadzone przez touroperatora w kilkudziesięciu wakacyjnych hotelach Kluby Przyjaciół Itaki, od dwóch lat oparte są na programie przygotowywanym wspólnie przez Itakę i park rozrywki z Zatora.
Samolot Boeing 737 MAX 8 w reklamowym malowaniu będzie latał m.in. na wakacyjnych trasach czarterowych organizowanych przez touroperatora. Pierwsi podróżni mieli okazję dostrzec maszynę LOT-u w nowym zdobieniu już 15 marca. Tego lata Itaka prowadzi w sumie 35 rodzinnych klubów i organizuje wycieczki objazdowe dla najmłodszych turystów.
Odbiór tego projektu przerósł oczekiwania reklamodawcy zarówno w kwestii wizualnej, jak i dotarcia do nowych klientów. Jak wspomina wiceprezes Itaki, klienci zwracają uwagę na żywe kolory i pozytywne emocje, jakie niesie ze sobą obrazek, znajdujący się na nośniku. Z kolei samolot już sam w sobie podkreśla skojarzenia z wakacjami. Projekt tych trzech marek zwraca uwagę na istotną rolę wyjazdów rodzinnych, nie zapominając jednocześnie o najmłodszych klientach. Być może pozytywny odbiór projektu poskutkuje również tym, że za jakiś czas podobne zdobienia pojawią się na kolejnych samolotach.