Kultowa Wioska Disneya w podparyskim Disneylandzie przechodzi olbrzymią metamorfozę. Ogłoszony trzy lata temu plan modernizacji tej części parku obejmuje prace na obszarze 40 tys. mkw. Oprócz zmiany identyfikacji wizualnej, lada moment otwarte zostaną nowe sklepy, butiki oraz restauracje. Disney stawia również na tworzenie odświeżonych iluminacji, muzyki i oryginalnych instalacji artystycznych ukazujących bohaterów w nowoczesnym wydaniu.
– Ekscytujące zmiany nadchodzą w Disney Village w Disneyland Paris! Pierwsze nowe sklepy zostaną otwarte już wkrótce. Nowe doświadczenie zakupowe jest tuż za rogiem – informuje Natacha Rafalski, prezes podparyskiego Disneylandu.
I rzeczywiście – w nowej odsłonie Wioski Disneya na pierwszym planie pojawia się „historia i doświadczenie”, ukryte pod postacią oryginalnych instalacji artystycznych, iluminacji świetlnych oraz muzyki. Wszystkie te elementy mają przedstawiać postacie Disneya w odświeżonym wydaniu. Jak czytamy na stronie internetowej, inspiracje do stworzenia takiego charakteru parku, to efekt obserwacji dynamicznego, paryskiego stylu życia. Zmiany będą widoczne (jeszcze w marcu) np. w gastronomii.

Fot. Disneyland Paris
Ale to już było…
Słynna kawiarnia Mickey to już przeszłość. Rok temu przekształcono ją w stricte paryską brasserie „Rosalie” prowadzoną przez grupę Bertrand. Miejsce oferuje tradycyjną kuchnię opartą na produktach sezonowych oraz różnorodności lokalnej. Przestrzeń ma charakter francuskiego art de vivre, czyli stylu zachowania balansu i czerpania radości z chwili. W restauracji mieści się 500 osób, a wisienką na torcie tego miejsca jest taras z widokiem na jezioro Disney.
Rzut beretem znajduje się otwarte niedawno The Royal Pu, który zastąpił kultowy Zamek Króla Ludwika. To klimat brytyjskich pubów, w którym nie brakuje uznanych, smacznych pozycji. Wołowina w Guinnessie, ryba z frytkami czy angielskie śniadania z dodatkiem fasoli po bretońsku – to wszystko można znaleźć w knajpie. To nie koniec. W 2026 roku otwarte zostanie kolejne ciekawe miejsce – Casa Giulia, które zastąpi Planet Hollywood. Będzie tam serwowana kuchnia włoska, pełna makaronów, past i potraw na bazie risotto. Dominować ma obsługa stolikowa.

Fot. Disneyland Paris
Ekskluzywne sklepy
Nowością w parku będzie nie tylko odrestaurowana kuchnia, ale i sklepy. Designerskie punkty – Disney Style i Disney Glamour uruchomione zostaną już 8 marca. Goście kupią tam ubrania, akcesoria, biżuterię oraz wiele przedmiotów gospodarstwa domowego – oczywiście w duchu tematyzacji Disneya. Co ciekawe, w specjalnym kąciku butiku będzie możliwość personalizowania zamówień, a podczas oczekiwania na produkt, goście mają delektować się słynnymi… francuskimi makaronikami. Od kwietnia déco by Disney ma oferować mnóstwo produktów dla domu (mniej lub bardziej praktycznych), także tych, które mogą stać się pamiątką z podróży. Będzie to gratka dla amatorów projektowania wnętrz. Nie zabraknie możliwości drukowania dzieł sztuki Disneya. Popularne dotychczas punkty Sports Bar i McDonalds również zostaną odnowione, ale dopiero w 2026 roku. Plany są dość duże, z czego na pewno cieszą się fani Disneya.
CZYTAJ TAKŻE: Czerniawa-Zdrój odzyska dawny blask. Budowa tężni solankowej to dopiero początek