Po dwóch latach pracy i oczekiwań, pod koniec kwietnia 2024 roku, otwarto Top Thrill 2 w Cedar Point w Sandusky w stanie Ohio w USA.
Przejażdżka ta stanowi pierwsze użycie kolejki górskiej Lightning firmy Zamperla i stanowi ogromny krok naprzód w technologii kolejek górskich.
„Top Thrill 2 to kolejka górska na najwyższym poziomie dla Cedar Point, Zamperli i całej branży atrakcji” – powiedział Antonio Zamperla. „Ten projekt jest całym światem dla naszych 450 pracowników, którzy są zachwyceni wprowadzeniem na rynek innowacji i technologii projektowania kolejek górskich nowej generacji. Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować tak bijące rekordy doświadczenie, jak Top Thrill 2, i wiemy, że będzie to ulubione przeżycie wszystkich w parku” – zauważył.
Top Thrill 2 to najszybsza na świecie kolejka górska z potrójnym startem. Zawiera trzy ekscytujące starty z przejadżką pomiędzy nimi, a także najszybszy na świecie start wstecz:
Start 1 (do przodu): 119 km/h
Start 2 (do tyłu): 163 km/h
Start 3 (do przodu): 193 km/h
Oprócz premiery, Cedar Point ma nową konstrukcję na swojej panoramie. Pionowy kolec o wysokości 128 metrów (420 stóp) jest tak samo wysoki jak słynny cylinder, zapewniając uczestnikom jeden z najdłuższych momentów w stanie nieważkości na kolejce górskiej.
„Obecność Top Thrill 2 w Cedar Point jest kultowa, a zespół w Zamperla podjął wyzwanie, aby zachować wysoką formę, jednocześnie ożywiając nową generację emocjonujących przejażdżek” – powiedziała Carrie Boldman, wiceprezes i dyrektor generalny Cedar Point. „Innowacja, design, talent i ekstremalna inżynieria, które włożyłam w stworzenie Top Thrill 2, wkrótce zostaną docenione przez miliony naszych gości poszukujących mocnych wrażeń. To coś naprawdę wyjątkowego i jesteśmy dumni, że pozyskaliśmy do tego przedsięwzięcia Zamperlę.
„Projekt był wynikiem ścisłego partnerstwa pomiędzy jednostką biznesową Roller Coaster firmy Zamperla, a Cedar Point” – powiedział Alberto Ferri, dyrektor oddziału Roller Coaster. „Ponowne wyobrażenie sobie tej jazdy wymagało prawdziwej współpracy. Od wzniesienia 128-metrowej wieży pośrodku laguny po stworzenie nowego doświadczenia, które obejmowało elementy starej przejażdżki, zarówno po stronie Cedar Point, jak i po naszej stronie wydarzyło się wiele niesamowitych prac inżynieryjnych” – zauważył.
Top Thrill 2 to dla Zamperli nowy szczyt technologii kolejek górskich. Kilka funkcji wyróżnia ten rollercoaster spośród innych produktów dostępnych na rynku:
Podwozie frezowane z aluminium: Aluminiowe podwozie z kęsów zostało poddane obróbce CNC, co obniża koszt produkcji, ponieważ nie zawiera spawów.
Ogromne koła: Ze względu na duże prędkości i potrzebę rozpraszania energii w Top Thrill 2 zastosowano gigantyczne koła o średnicy 530 mm. Są one prawie dwukrotnie większe od standardowych stalowych kółek typu Coaster.
Carbon Fibre: Zamperla nawiązała współpracę z firmą odpowiedzialną za większość projektów z włókna węglowego spotykanych w wyczynowych wyścigach na całym świecie. Nie tylko sprawiają, że pociąg jest lżejszy, ale pozwalają nam uzyskać aerodynamiczny wygląd samochodu wyścigowego na kolejce górskiej.
Dzięki połączeniu wszystkich tych technologii możliwe było powstanie Top Thrill 2.
Adam Sandy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu kolejek górskich Zamperla, powiedział: „To był niezwykle wyjątkowy projekt, w ramach którego przesunęliśmy granice inżynierii. Bicie rekordów świata oznacza stawianie czoła nowym wyzwaniom i jesteśmy podekscytowani, że jednostka biznesowa Zamperla Roller Coaster sprostała wyzwaniu zaprojektowania Top Thrill 2.
Statystyka przejażdżki.
· Całkowita długość toru: 1043 metry
· Maksymalna wysokość: 128 metrów
· Liczba pociągów: 3
· Pojazdów na pociąg: 5
· Pasażerowie w pociągu: 20
· Ograniczenie wzrostu: minimum 132 cm.
· Czas jazdy: około 2 minuty
Znany z innowacji w zakresie emocji związanych z kolejką górską, Cedar Point jest pierwszym parkiem rozrywki na świecie, który na nowo wymyślił i na nowo zdefiniował „warstwową kolejkę górską” – kolejkę górską, która przyćmiewa wysokość 128 metrów. Niezrównany oryginał odradza się dzięki trzem charakterystycznym premierom, nowej technologii LSM i nowej, oszałamiającej pionowej wieży. Każdy z trzech zupełnie nowych, wysokowydajnych pociągów może pochwalić się najnowocześniejszym podwoziem, wyfrezowanym z jednego kawałka aluminium i wykonanym z aerodynamicznego nadwozia z włókna szklanego i włókna węglowego. Dzięki większemu komfortowi siedzeń i konstrukcji pociągi Top Thrill 2 zapewnią uczestnikom prawdziwe wrażenia z jazdy na świeżym powietrzu podczas wyścigu innego niż jakikolwiek inny na Ziemi.
Czytaj także: https://parkmag.pl/wiecej-tu-rollercoasterow-niz-w-calej-polsce/
Val B.