Sezon za pasem. Jak efektywnie zarządzać sprzedażą i obsługą gości w czasach pandemii?

W roku 2020 przed właścicielami i zarządcami parków rozrywki oraz innych obiektów sportowych i rekreacyjnych stanęły zupełnie nowe zadania. Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym sezonie 2021 także konieczne będzie zmierzenie się z zupełnie nową rzeczywistością.

Czego na pewno można się spodziewać? Obostrzeń, reżimu sanitarnego, ograniczeń maksymalnej liczby osób, niepewności jakie zmiany przyniosą kolejne tygodnie. Na podstawie relacji i informacji jakie otrzymywaliśmy od właścicieli i osób zarządzających parkami rozrywki oraz obiektami o zbliżonej charakterystyce, wysnuliśmy pewne wnioski oraz przygotowaliśmy rozwiązania, które pomogą usprawnić proces obsługi klientów z zapewnieniem odpowiedniego bezpieczeństwa, a także sprawić aby prowadzenie sprzedaży było jak najbardziej efektywne. Poznajcie rozwiązania firmy BASE System, które z pewnością ułatwią działanie atrakcji turystycznych w czasie Pandemii i nie tylko…

Sprzedaż biletów przez Internet – BASE Ticket

Możliwość zakupu biletu na stronie WWW obiektu to już praktycznie obowiązkowa funkcjonalność systemu biletowania. Nie tylko z uwagi na aktualną sytuacje, ale przede wszystkim dlatego, że klienci tego oczekują. Przyjazd do parku rozrywki często jest całodzienną wyprawą, w szczególności dla osób mieszkających w znacznej odległości od parku, który zamierzają odwiedzić. Istotne jest zatem aby dać możliwość naszym potencjalnym klientom zaplanowania wizyty i kupna biletów z wyprzedzeniem. Taka forma sprzedaży to nie tylko ukłon w stronę klientów, ale także bardzo duże korzyści obiektu m.in. 

  • zmniejszenie kosztów stałych związanych z obsługą kasową, 
  • odciążenie kas, 
  • zmniejszenie kolejek, 
  • możliwość planowania i wdrażania akcji promocyjnych, 
  • możliwość promowania sprzedaży biletów w mediach społecznościowych. 
  • ułatwienie w planowaniu grafiku pracy personelu w oparciu o spodziewaną frekwencje (przy sprzedaży biletów z wymogiem wyboru daty wykorzystania)
  • bezpieczeństwo – ograniczenie kontaktu bezpośredniego między personelem a obsługą

Na podstawie statystyk z sezonu letniego z jednego z obiektów gdzie wdrożyliśmy moduł sprzedaży biletów online, możemy potwierdzić, że realne jest uzyskanie udziału sprzedaży biletów przez Internet w stosunku do całej sprzedaży na poziomie 50%. Oczywiście aby osiągnąć taki efekt konieczne jest spełnienie kilku kluczowych warunków:

  • zakup biletu musi być prosty, szybki i intuicyjny
  • Możliwość zakupu przy użyciu smartfonów, urządzeń mobilnych – ponad 60% ruchu na stronach Internetowych obiektów jest generowana z urządzeń mobilnych
  • Promowanie i zachęcanie klientów do zakupu online – przez udostępnienie informacji przy kasach obiektu oraz na stronie WWW
  • Możliwość wejścia z biletem zakupionym online bezpośrednio na bramkach

Automaty biletowe BASE 7000

Rozwiązaniem cieszącym się dużą i rosnącą popularnością są automaty, które umożliwiają samoobsługowy zakup biletów. Z założenia  automaty biletowe są urządzeniami pozwalającymi na dokonywanie zakupów bez obsługi ze strony personelu kasowego, dlatego doradzamy zastosowanie automatów bezgotówkowych tj. umożliwiających zakup przy użyciu kart płatniczych, kredytowych oraz BLIK – w takiej konfiguracji wystarczy zadbać aby w automacie znajdował się zapas papieru do wydruku biletów, a urządzenie może pracować 24h/7.

Zastosowanie automatów podobnie jak sprzedaż online pozwala odciążyć kasy, zmniejszyć kolejki i obniżyć koszty stałe. To także jedno z rozwiązań na problemy związane z niewystarczającą ilością personelu.

Automaty BASE 7000 standardowo wyposażone są w moduł wydawania biletów, przy czym możliwe jest również wydawanie opasek jednorazowych z kodem kreskowym oraz karnetów w formie kart zbliżeniowych. Dodatkowo dla zwiększenia bezpieczeństwa urządzenia mogą być wyposażone w lampę UV-C, która służy do automatycznej dezynfekcji powietrza oraz powierzchni automatu.

Kontrola biletów, monitorowanie liczby osób

Uzupełnieniem i bardzo istotnym elementem całego systemu sprzedaży biletów i kontroli wejścia są bramki (kołowroty) wyposażone w czytniki (np. czytnik CW-07), które umożliwiają samodzielne przejście po odczytaniu biletu. Możliwa jest obsługa zarówno biletów zakupionych w kasach, automatach biletowych oraz online. Co istotne bilety zakupione online mogą być użyte bez konieczności drukowania – wystarczy wyświetlić bilet na ekranie smartfonu. Bramki to kolejny element systemu który pozwala zautomatyzować obsługę klientów i obniżyć koszty stałe. To także większe bezpieczeństwo dzięki ograniczeniu bezpośredniego kontaktu oraz uszczelnienie systemu.

Zastosowanie bramek z czytnikami biletów pozwala monitorować liczbę osób znajdujących się na terenie parku oraz w poszczególnych jego strefach – w czasie rzeczywistym.

Szafki depozytowe i ubraniowe na terenie parku

Cieszącym się bardzo pozytywnym odbiorem przez klientów i dobrym dopełnieniem  systemu biletowania są szafki depozytowe. To element bardzo często pomijany, a jak pokazuje doświadczenie – niesłusznie. Szafki depozytowe to kolejny punkt, który pozwala generować dodatkowy przychód i inwestycja, która bardzo szybko się zwraca – realnie nawet w ciągu jednego sezonu. Mowa tu oczywiście o wypożyczeniu szafek za niewielką odpłatnością na poziomie kilku złotych. W przypadku zastosowania elektronicznego systemu sterowania szafkami wyposażonego w sterownik szafkowy KDS-X, szafki  mogą być otwierane przy pomocy biletu wstępu, opaski z kodem kreskowym lub innych identyfikatorów. System pozwala monitorować zajętość szafek, skutecznie naliczać opłaty i zapewnia możliwość rotacji – tj. wielokrotnego wypożyczenia szafki w ciągu dnia. Przykładem zastosowania szafek depozytowych jest Park Rozrywki Energylandia w Zatorze, gdzie mieliśmy przyjemność dostarczyć i wdrożyć bardzo rozbudowany system szafek depozytowych o unikalnych funkcjonalnościach, które opiszę w kolejnym artykule.

Obsługa sklepików i punktów gastronomicznych

Kolejnym, bardzo ważnym miejscem powstawania znacznej części przychodów jest  gastronomia, sklepiki i inne punkty sprzedaży. Te wszystkie punkty – jak pokazują statystyki, mogą stanowić większy udział w przychodach obiektu niż sprzedaż biletów. Warto więc zadbać o to aby gastronomia i sklepiki były również objęte systemem, co usprawni obsługę, pozwoli na centralne zarządzanie przy pomocy jednego systemu oraz zapewni możliwość monitorowania, kontrolowania stanów magazynowych i przeciwdziałania nadużyciom. 

Wdrożenie modułu obsługi gastronomii, który jest integralną częścią dostarczanego przez nas systemu biletowania, pozwoli zapanować nad gospodarką magazynową i w efekcie uniknąć strat, które występują gdy magazyn nie jest prowadzony w sposób właściwy.

Zainteresowały Cię rozwiązania firmy BASE System? Zadzwoń lub napisz!

Dariusz Kiczek
Kierownik Działu Handlowego w firmie BASE System
Kom. 502-896-986
darek@basesystem.pl

 

IAAPA konferencja liderów 2019 – Dubaj vol.2
Tygrys szykuje się do skoku

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…
Najnowsze na ParkMag.pl

Menu