Jak zadbać o swój park w czasie przestoju? [LISTA PORAD]

W tym trudnym okresie wiele parków rozrywki na całym świecie stoi w obliczu sytuacji, z którą nigdy nie miało do czynienia i do której być może nie były w pełni przygotowane. Rządy w wielu krajach wdrożyły środki, które albo natychmiast ograniczyły lub całkowicie wstrzymały działalność parków ze względu na COVID-19. 

Daan Duijm (Dyrektorem Operacyjny w SunWorld Holding w Wietnamie) podzielił się ze światem listą czynności, o których należy pamiętać przygotowując park do przestoju. Daan Duijm pracował dla takich firm jak: Disney, JumeirahMerlin Entertainments. Daan uwielbia dzielić się swoją wiedzą na temat zarządzania parkami rozrywki, obsługi gości i doskonałości operacyjnej. Poglądy i opinie wyrażone w tym artykule są wyłącznie poglądami i opiniami autora i nie muszą odzwierciedlać oficjalnej polityki lub stanowiska organizacji lub pracodawcy.

Poniższe informacje zawierają porady i najlepsze praktyki dotyczące procedur operacyjnych w zakresie zamykania i ponownego otwierania parków w czasie i po zakończeniu pandemii koronawirusa. Przygotowując się do tymczasowego zamknięcia parku ze względu na wpływ COVID-19, należy wziąć pod uwagę następujące kroki:

Informowanie gości i pracowników o zamknięciu parku

  • Konieczna jest regularna komunikacja z zespołem w celu omówienia rozwoju wirusa i procedur firmowych, wdrażania działań nadzwyczajnych oraz innych tematów, w tym zamknięcia kwestii związanych z oddziaływaniem na personel. Omówienie, czy pracownicy będą pracować w domu, na płatnym lub bezpłatnym urlopie, czy też zostaną zwolnieni i będą mogli potencjalnie skorzystać z pomocy rządowej. W szczególności należy zadbać o pracowników zajmujących kluczowe stanowiska oraz zweryfikować dostępność personelu przy ponownym otwarciu.
  • Rozważając, czy zamknięcie jest wymagane, należy oprzeć się na informacjach z rządowego departamentu zdrowia i bezpieczeństwa. Rozważenie wpływu finansowego na firmę i personel, przy jednoczesnym zachowaniu zdrowia i bezpieczeństwa pracowników i gości jako kluczowego priorytetu. Wiele parków tematycznych na całym świecie zostało zamkniętych z wyprzedzeniem w stosunku do wymogów rządowych z uwagi na dużą dozę ostrożności i bezpieczeństwa.
  • Należy jasno informować o każdym (przewidywalnym) zamknięciu, wpływie, jaki miałoby ono na pracowników.
  • Warto postawić na rzetelne informowanie potencjalnych gości o zamknięciu parku. Nie należy ukrywać zasad anulowania lub zmiany ważności biletu lub rezerwacji w hotelach. Informacje tego typu powinny być dostępne na stronie internetowej, a także wysyłane pocztą elektroniczną i zamieszczane w mediach społecznościowych.
  • Bądź gotowy na dużą liczbę wniosków o zwrot kosztów za niewykorzystane bilety. Zapoznaj się z polityką dotyczącą sprzedaży biletów i zwrotu kosztów zgodną z prawem i zasadami panującymi w Twoim obiekcie. Upewnij się, że goście mają możliwość kontaktu telefonicznego lub mailowego w związku z potencjalnymi rezerwacjami, anulowaniami i obawami.

Przygotowanie parku do zamknięcia

  • Wszelkie „luźne” urządzenia należy przenieść do suchego i zakrytego magazynu. Mogą to być: tablice informacyjne, leżaki, ławki, sprzęt elektroniczny, taki jak systemy POS, telewizory, itp. Upewnij się, że uszkodzenia spowodowane warunkami atmosferycznymi nie będą miały wpływu na sprzęt. Sporządź listę, w której umieścisz informację w jakim miejscu znajduje się dany przedmiot, aby móc łatwiej je odnaleźć.
  • Zadbaj o czystość pomieszczeń biurowych, socjalnych i sterówek urządzeń rozrywkowych. Oczyszczone powierzchnie zabezpiecz przed czynnikami atmosferycznymi (np. ekrany dotykowe paneli sterowania karuzelą, sam panel sterowania, szafy stałe, itp.)
  • Upewnij się, że sprawne są np. systemy przeciwpożarowe, systemy wykrywania pożaru, CCTV, serwery itp.
  • Sprawdzaj termin przydatności zapasów żywności i napojów oraz upewnij się, czy niewykorzystane towary mogą zostać zwrócone lub sprzedane pracownikom i innym podmiotom.

Dbanie o atrakcje

  • Zapoznaj się z instrukcjami obsługi urządzeń dostarczonymi przez producentów.  Przeczytaj dokładnie punkty dotyczące zamykania/otwierania przejażdżek w przypadku długiego unieruchomienia. Każda przejażdżka, a co za tym idzie instrukcja obsługi jest inna i powinna być sprawdzana indywidualnie dla każdego urządzenia.
  • Warto, aby konserwatorzy wykonywali „kontrolę profilaktyczną” urządzeń według zaleceń producenta lub miesięczną listę kontrolną.
  • Każdą przejażdżkę należy uruchamiać raz w tygodniu i wykonać conajmniej trzy cykle, aby zapobiec stagnacji i korozji.

Przygotowanie do ponownego otwarcia parku

  • Pamiętaj, że bezpieczeństwo zawsze powinno być na pierwszym miejscu. Skonsultuj się z samorządowymi zespołami ds. zdrowia i bezpieczeństwa w zakresie wymagań niezbędnych do ponownego otwarcia.
  • Rozważ ograniczenie pojemność parku, aby uniknąć tworzenia dużych grup.
  • Nie oszczędzaj czasu na przeszkolenie pracowników na temat zasad bezpieczeństwa i higieny.
  • Postaw na kreatywny marketing. Dział marketingu będzie musiał ponownie zbudować wiarę w to, że park jest bezpiecznym miejscem, do którego można przyjechać na beztroską zabawę.
  • Zadbaj o komunikację. Edukuj gości o nowych procedurach w odniesieniu do obecnej sytuacji COVID-19.
  • Przejażdżki i atrakcje powinny być poddawane szczegółowym, przedsezonowym kontrolom i procedurom aby zapewnić ich bezpieczną eksploatację.

Źródło: IAAPA

Park of Poland przyjmował, a teraz zwalnia
Koronawirus: LDP doradza przemysłowi rekreacyjnemu zachować elastyczność i utrzymać zaufanie odwiedzających

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…
Najnowsze na ParkMag.pl

Menu