Shanghai Disney Resort ma powody do zadowolenia. Nowa strefa tematyczna Zootopia, która została przepełniona innowacyjnymi technologiami i opowieścią, cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Miejsce wciąga odwiedzających do świata zabawy i rozrywki. Osadzone zostało w klimacie jednego z filmów Walta Disney, dzięki czemu goście mogą poruszać się wśród „ożywionych” zwierząt. „Wykonanie na najwyższym poziomie.”
Czy tak wygląda przyszłość parków tematycznych na świecie? Możliwe. Zootopia w Disneylandzie w Szanghaju została stworzona jako miejsce pełne filmowych zwierząt, w którym znajdują się innowacyjne technologie, robotyka i wciągająca tematyzacja. Owa tematyzacja to właśnie „żywe” doświadczenia osadzone w świecie zwierząt z produkcji Walta Disney’a.
Już na początku odwiedzin parku wrażenie robi jego wystrój – kolorowe budynki, deptaki, klimatyczne latarnie czy drzewa. Wszystkie te elementy wyglądają zjawiskowo. Emocje buduje mnogość różnego rodzaju bilbordów, banerów i afiszy, które dobrze wkomponowały się w nieco krzykliwy, ale niezwykle nastrojowy charakter strefy. Całość tworzy urokliwe miasteczko.
Zootopia to wiele różnych miejsc, obiektów i dzielnic. Podczas przechadzki alejkami możemy natrafić na ratusz (City Hall), ale także na komisariat policji, bloki z celami, salę koncertową czy punkty gastronomiczne. W strefie nie brakuje nowoczesnych figur audio-animatronicznych, które stanowią część doświadczenia widza. Postać niedźwiedzia porusza oczami, inni bohaterowie gawędzą sobie na balkonie, a jeszcze inni odpoczywają na walizkach. Obraz dopełnia żyrafa chodząca… na bieżni. Całość prezentuje humorystyczny wydźwięk, a odbiór tego miejsca przywołuje realistyczne doświadczenia.
Przejażdżka pełna emocji
W Zootopii serca gości skrada mroczna przejażdżka. Wchodząc do filmowych pojazdów, odwiedzający stają się częścią akcji rozgrywającej się po wydarzeniach z fabuły. Polega ona na pościgu za Judy Hopps i Nickiem Wilde’em po zakamarkach dzielnicy. Podczas jazdy dominują efekty dźwiękowe oraz świetlne. To immersja przez duże „i”, która niemal zanurza widza w świecie zabawy i emocji. Siedząc w pojeździe ma się wrażenie, jakby rzeczywiście trwał prawdziwy pościg! Jazda odbywa się bezśladowo, i co ciekawe — to pierwszy taki system w Chinach kontynentalnych!
W Zootopii ciekawie wygląda sprzedaż produktów w punktach gastronomicznych. Do lokali w nowej przestrzeni należy lodziarnio-kawiarnia Jumbeaux’s Cafe. Główną rolę gra tutaj opowieść, storytelling ukryty w detalach. Przekąski to m.in. lizaki w kształcie marchewki, ciasto jagodowe autorstwa Gideona Graya czy lody na patyku w kształcie łapy. Fashions by Fru Fru to z kolei sklep, w którym goście mogą kupić ponad 200 produktów w tym m.in. brandowe nakrycia głowy, plecaki czy koszulki.
Chińczycy pokochali Zootopię
Zdaniem prezesa i dyrektora generalnego Shanghai Disney Resort Joe’ego Schotta, ożywienie historii lubianego filmu przyniosło olbrzymie zainteresowanie atrakcją wśród Chińczyków. Oprócz samej przygody „uwodzi” również opowieść o odwadze i pozytywnym nastawieniu głównych bohaterów. To emocje i pewien etos obywatela, z którymi odwiedzający chętnie się utożsamiają.