Terra Mitica to jeden z największych w Hiszpanii parków rozrywki. Swoje podwoje otwarł w 2000 roku, przy akompaniamencie hucznej reklamy, którą mogliśmy zobaczyć nawet w Polsce, dzięki odnoszącej wtedy sukcesy w piłkarskiej lidze mistrzów drużynie Valencii, biegającej w trykotach z napisem Terra Mitica.Niestety duża reklama, sprzyjający słoneczny klimat i setki milionów euro inwestycji nie zawsze przynoszą oczekiwane zyski i to nawet w latach, gdzie słowo kryzys nie pojawiło się nawet w najśmielszych snach hiszpańskich jasnowidzów.
Terra Mitica ogłosiła właśnie, że rok 2012 był pierwszym, w którym wynik finansowy był na plusie i wyniósł 1,59 mln Euro, przed podatkiem.
Jak do tego doszło? W 2010 roku zadłużoną po uszy Terra Miticę przejęła prywatna grupa Aqualandia pod przewodnictwem Georgesa Santa-Maria. Na początek park został wzięty w dwuletni leasing, który miał dać nowemu właścicielowi czas na przemyślenie strategii i oszacowanie swoich szans w nowym biznesie.
Po dwóch latach nowy właściciel zdecydował się wykupić udziały od regionu Valencja za kwotę 65 mln euro.
Pierwszym wyzwaniem przed firmą, która operuje już atrakcjami w Benidormie, było zmniejszenie kosztów utrzymania. Na pierwszy ogień poszło ponad 50 pracowników, którzy zostali zwolnieni ze skutkiem natychmiastowym. W kolejnej fazie do zwolnienia poszło kolejnych 186 osób. Taka kombinowana akcja, przyniosła 51% redukcję kosztów zatrudnienia. Następnym krokiem była wymiana niektórych usługodawców zewnętrznych i zakontraktowanych firm. Tutaj udało się uciąć wydatki o 44.6%.
Kiedy unormowano już co miesięczne wydatki, zaczęto się zastanawiać jak zaradzić na ciągle spadającą frekwencję. Wprowadzono bilety rodzinne, zaczęto stosować marketing na różnych polach, wiele promocji, zmieniono godziny otwarcia – bardziej dostosowując je do sezonu. Większa liczba klientów, którą to przyciągnęło od razu zwiększyła też przychody pamiątek i gastronomii.
Nowi właściciele zobaczyli w parku potencjał, którego nie udało się wcześniej wykorzystać przez zbyt duże koszta stałe i źle prowadzoną politykę cenową. Terra Mitica podnosi się z kolan.