Technologiczne trendy w branży atrakcji 2023 (część I)

Parki rozrywki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom fanów dobrej zabawy i coraz chętniej stawiają na interaktywność oraz nowoczesne technologie. Obecny rok może być kluczowy jeżeli chodzi o innowacyjne rozwiązania, które jeszcze bardziej niż dotychczas pozwolą odwiedzającym zanurzyć się w wirtualnym i towarzyskim świecie atrakcji. Dziś prezentujemy pierwszą część listy najciekawszych trendów w 2023 roku.

Grywalizacja – to powszechnie znany model angażowania ludzi poprzez ich motywowanie do działania oraz pobudzanie do nauki i rozwiązywania problemów. Obecnie wiele atrakcji stawia na technologie AR (rozszerzona rzeczywistość), a jednym z prekursorów jest tutaj super mario. Marka zadebiutowała w Universal Studios Japan w 2021 roku. Na czym polega park rozrywki? Technologia buduje pomost pomiędzy światem rzeczywistym, a grami wideo. Za sprawą opasek na nadgarstkach (Power Up Bands), które łączą się ze smartfonami, odwiedzający korzystają z interaktywnych doświadczeń. W grze zbiera się monety, cyfrowe klucze i odblokowuje kolejne wyzwania, jednocześnie przeżywając niezwykłą przygodę. Goście stają się „żywym” elementem fabuły, wędrując wśród znanych z serii Super Mario: budynków, gadżetów, pułapek i kolorowych postaci. Popularność rozwiązania sprawia, że niedługo technologia zawita także… na Florydę w ramach Epic Universe w Universal Orlando Resort!

Fot. Facebook/Super Nintendo World

Sport napędzany technologią – firma Topgolf proponuje swoim klientom doświadczenia w oparciu o nowe technologie. To rozwiązanie typu driving range z elektronicznie śledzonymi piłeczkami golfowymi i nastawionymi automatycznie punktowanymi dyskami. Uczestnik znajduje się w otoczeniu multimediów, audiowizualnych efektów i klimatycznego oświetlenia, oddając się urokom sportowej rywalizacji oraz towarzyskiego spotkania. Marki takie jak Puttshack, TOCA Football czy wspomniany Topgolf opierają działanie pola do minigolfa na technologii Trackaball. Atrakcja powstała już w Australii, USA, Wielkiej Brytanii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Niemczech.

Fot. Facebook/Puttshack UK

Roboty i sztuczna inteligencja – roboty towarzyszą nam od dawna, jednak w kontekście rozrywki, rok 2023 ma być przełomowy! Od kilku miesięcy, w Muzeum Przyszłości w Dubaju, robot-pracownik wita pojawiających się gości. Co więcej, chętnie odpowiada na zadane pytania, a nawet… udziela porad! Odwiedzający nie kryją zaskoczenia, gdy okazuje się również, że maszyna ma całkiem niezłe… poczucie humoru i nikomu nie szczędzi uśmiechów! Ameca, humanoidalny automat, dysponuje ludzką twarzą i jest oparty na sztucznej inteligencji. Podobnych przypadków robotyzacji na świecie jest jednak więcej. Na technologię stawia także Disney, który złożył patent m. in. na mobilną szafkę. Uczestnicy wizyty w parku będą mogli ją przywoływać do swojej lokalizacji za pośrednictwem urządzenia elektronicznego. Szafka robota ma dostarczać odwiedzającym rzeczy w trakcie ich pobytu w parku. Proste, szybkie i przyjemne!

Fot. Pixabay (zdjęcie poglądowe)

Immersja – jak przyciągnąć uwagę klienta? Stawiając go w roli głównej atrakcji! Dla osób, które chcą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniu, flagowym rozwiązaniem jest gra Gunpowder Plot w Layered Reality. Fabuła zabawy została osadzona w londyńskiej Tower i w dużym skrócie polega na ożywieniu historii sprzed czterech wieków. Co ciekawe, pierwsze skrzypce odgrywa postać Guy’a Fawkesa grana przez… Toma Feltona z Harry’ego Pottera! Rozwiązanie łączy technologię cyfrową, teatr na żywo i prawdziwe doznania fizyczne, aby w efekcie stworzyć wyjątkowo wciągające i niezapomniane widowisko. Podczas gry uczestnik musi rozwikłać zagadki, uciec przed niebezpieczeństwem czy stawić czoła wrogom. „W naszym świecie nie czytamy historii, my stajemy się jej częścią” – twierdzą jej twórcy.

Fot. Facebook/The Gunpowder

* W poniedziałek opublikujemy drugą część technologicznych trendów 2023 roku.

Coraz bliżej otwarcia Wielkiego Muzeum Egipskiego. Budowa trwa od… 20 lat!
Technologiczne trendy w branży atrakcji 2023 (część II)

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…

Menu