Sphere w Las Vegas

Wybieram się do Stanów za dwa tygodnie na targi IAAPA 2023 do Orlando, ale zastanawiam się, czy nie pojechać również do Las Vegas żeby naocznie zobaczyć konstrukcję, która powstała tam zaledwie kilka miesięcy temu.

Mowa o ogromnej kulistej Exosphere zaprojektowanej przez Populousa, która rozświetliła i przekształciła panoramę Las Vegas w hipnotyzujący spektakl świetlny. Podczas inauguracyjnego pokazu zewnętrzna część Sfery, znana jako Egzosfera i największy na świecie ekran LED, posłużyła za płótno o powierzchni 177 000 metrów kwadratowych dla urzekającego pokazu, prezentującego animowane sceny obejmujące fajerwerki, amerykańską flagę, Księżyc, a nawet kolosalną, mrugającą gałkę oczną, która wita gości wiadomością „Hello World”.

Inspirują i zachwycają mnie pomysły, które są niekonwencjonalne, zaskakujące, niespodziewane i wymykające się wszelkim schematom. Taka właśnie jest Sfera w Las Vegas. Ni to ogromny, ba, gigantyczny ekran sferyczny, kino, klub muzyczny, a nawet arena kulturalno-sportowa. W każdym razie, robi wrażenie. I o to właśnie chodzi.

Sfera niewątpliwie zrobiła wrażenie. To niezwykła cecha Sfery, która została specjalnie tak zaprojektowana, aby prezentować dynamiczną gamę treści artystycznych i reklamowych, urzekając nie tylko gości obiektu, ale także ponad 40 milionów odwiedzających corocznie Las Vegas. Co ciekawe, wpływ tych hipnotyzujących wizualizacji wykracza daleko poza lokalną publiczność: pierwszy pokaz wzbudził duże zainteresowanie na platformach mediów społecznościowych, docierając do ludzi na całym świecie i jeszcze bardziej wzmacniając urok Sfery.

Exosfera może pochwalić się imponującą konfiguracją, składającą się z około 1,2 miliona krążków LED, równomiernie rozmieszczonych w ośmio calowych odstępach. Każdy krążek jest wyposażony w 48 pojedynczych diod LED, które mogą wyświetlić oszałamiającą liczbę 256 milionów różnych kolorów. Występ The Sphere 4 lipca rozpoczął się ciepłym powitaniem „Hello World”, przygotowując scenę dla hipnotyzującego pokazu sztucznych ogni i urzekających animacji. Wydarzenie płynnie przechodziło przez różnorodną gamę treści wizualnych, prezentujących podwodne sceny i powierzchnie księżycowe.

„Egzosfera to coś więcej niż ekran czy billboard – to żywa architektura, niepodobna do niczego, co istnieje gdziekolwiek na świecie. Premierowy występ dał wgląd w urzekającą moc Exosfery oraz możliwości artystów, partnerów i marek w zakresie tworzenia fascynujących opowieści, które pozwolą nawiązać kontakt z odbiorcami na nowe sposoby” – powiedział Guy Barnett, wiceprezes ds. strategii marki i rozwoju kreatywnego.

„Egzosfera Sphere to 360-stopniowe płótno do opowiadania historii, które będzie można zobaczyć na całym świecie, oferując naszym partnerom niezrównaną szansę stać się częścią największego wydarzenia na Ziemi. Nie ma nic porównywalnego z wpływem wyświetlania innowacyjnych i wciągających treści na największym na świecie ekranie wideo. Niezwykłe doświadczenia, które możemy stworzyć, są ograniczone jedynie wyobraźnią i jesteśmy podekscytowani, że w końcu możemy podzielić się ze światem spektakularnym potencjałem egzosfery” – dodaje David Hopkinson, prezes i dyrektor operacyjny MSG Sports, który nadzoruje globalne partnerstwa marketingowe i markowe w Sphere Entertainment w rodzinie spółek MSG.

Produkcja z 4 lipca była dopiero początkiem podróży Exphere: przez całe lato Sphere pracowała pełną parą, przygotowując grunt pod przyszłe atrakcje. We wrześniu miał tam miejsce długo oczekiwany koncert U2: UV Achtung Baby Live at Sphere. Następnie, w październiku odbyło się pierwsze Doświadczenie Sfery i Pocztówka z Ziemi w reżyserii Darrena Aronofsky’ego. W listopadzie Exosfera będzie miała doskonałą pozycję na torze Grand Prix Las Vegas Formuły 1, przyciągając publiczność na całym świecie za pośrednictwem transmisji telewizyjnych.

Na zakończenie dobra wiadomość dla wszystkich, którzy nie planują wyjazdu do Las Vegas. Spółka MSG zapowiada już wkrótce zbudowanie kolejnej Sfery, tym razem na Stratfordzie w Londynie.

Sfera w liczbach:

Rozmiary: 111 m wysokości, 157 m średnicy

Pojemność: 18600 miejsc siedzących, 20000 stojących, 3000 w atrium

Wyświetlacze LED: 53800 m2 na zewnątrz, 15000 m2 wewnątrz, rozdzielczość 16k x 16k

Dźwięk: 1600 zainstalowanych głośników plus 300 mobilnych

Technologia 4D: 10000 interaktywnych siedzeń

https://www.thespherevegas.com/

zdjęcia: Sphere Entertainment

Zagraniczni turyści coraz chętniej wybierają Polskę jako miejsce wypoczynku
Międzynarodowe targi LeisurUp by Mapic coraz bliżej

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…

Menu