Słyszeliście o istnieniu Centrum Mądrej Zabawy? Pierwszym tego typu obiektem powstałym w Polsce było warszawskie Smart Kids Planet, które niedawno przekroczyło barierę ćwierć miliona gości. Jak twierdzą twórcy projektu, teraz nadszedł czas na dalszy krok i otwarcie kolejnych kompleksów w Polsce.
Smart Kids Planet to w dużym skrócie innowacyjne i interaktywne Centrum Mądrej Zabawy w Fabryce Norblina w Warszawie, przeznaczone dla dzieci do 10 lat. Kompleks stawia na rozwój kompetencji przyszłości u najmłodszych. Kluczowych jest dziewięć stref tematycznych (np. Odkrywaj, Segreguj, czy Fantazjuj), które polegają na edukacji poprzez zabawę. Wiele rozwiązań wykorzystuje nowe technologie takie jak: machine learning czy algorytmy skanowania. Pierwotnie pomysł inicjatora, czyli taty jednego z dziecka, miał stanowić rozrywkę dla swojej pociechy. Koncept szybko ewoluował w szerszy biznes, którego grupę docelową stanowią obecnie klienci indywidualni, instytucje publiczne, placówki edukacyjne oraz firmy. Dziś Centrum współpracuje z podmiotami zewnętrznymi, a owocami owej współpracy są tak unikatowe przestrzenie zabawy jak Strefa Mądrych Zakupów z Biedronką, czy Strefa Zgranej Paczki z Allegro.
Świetna frekwencja
Smart Kids Planet znajduje się na fali wznoszącej. W sumie w ciągu 12 miesięcy przestrzeń odwiedziło prawie ćwierć miliona osób, a w okresie wakacyjnym 75 proc. wszystkich gości, stanowili stricte turyści z Polski i z zagranicy. Zorganizowano tu także ponad 1000 przyjęć urodzinowych dla dzieci oraz przyjęto 930 grup zorganizowanych.
– W przeciwieństwie do wielu innych podmiotów w branży nasza działalność oparta jest na trzech niezależnych liniach przychodowych: Centrum, sklep Smart Kids Store i kawiarnia bazująca na unikalnym dla tego typu miejsc koncepcie. Rodzice doceniają, że kiedy dzieci zajmują się mądrą zabawą, oni mogą zrelaksować się w nowoczesnej przestrzeni […] – tłumaczy Karol Gaweł, prezes Smart Kids Planet.
Idzie nowe
Jakie plany na przyszłość mają inicjatorzy projektu? Otwarcie nowych Centrów Mądrej Zabawy w Polsce. Na ten moment właściciele nie zdradzają konkretnych lokalizacji. W 2023 roku rozwinięta zostanie również działalność o sklep online oraz odbędzie się premiera darmowych słuchowisk dla dzieci o przygodach brand hero – Smartka. Zimą na klientów czekać będzie publikacja pierwszej książeczki dla dzieci do 3 lat pt. „Przygody Smartusia”.