W ubiegłym roku Orlando zdobyło pierwsze miejsce w USA jako cel wyjazdów turystycznych Amerykanów. To miasto słynne z atrakcji rozrywkowych odwiedziło 72 miliony gości. Informację o tym rekordzie podało Visit Orlando, które jest regionalnym biurem turystycznym.
Orlando odwiedziło o 5 procent więcej gości niż w 2016 roku i jest to kontynuacja dobrej passy tego florydzkiego miasta jako miejsca docelowego nr 1 w USA. Liczba odwiedzin krajowych wzrosła do 65,6 miliona osób, a liczba odwiedzających z zagranicy w ubiegłym roku wyniosła 6,15 miliona.
Dodajmy, że frekwencja w Orange County Convention Center, gdzie m.in. odbywa się doroczna wystawa branży Parków Rozrywki IAAPA wzrosła o 5 procent, do 1,53 miliona.
Ponadto, międzynarodowe lotnisko w Orlando odnotowało wzrost ruchu lotniczego i liczbę 44,6 miliona pasażerów w 2017 roku, czyli o 6,4 procent więcej niż rok temu. A rok 2018 zapowiada już kolejny rekord.
Branża turystyczna Orlando jest obecnie przemysłem wartym 70 miliardów dolarów – dominującym silnikiem ekonomicznym Centralnej Florydy, który zatrudnia tysiące lokalnych pracowników i pompuje pieniądze do lokalnych atrakcji, hoteli, sklepów, restauracji i innych miejsc. Podatek turystyczny w Orange County, płacony przez turystów, którzy przebywają w hotelach w okolicy, pomaga również w finansowaniu takich rzeczy jak rozbudowa Camping World Stadium.
Avatar VR w Disney World w Orlando
Niż zatem dziwnego, że w Orlando wciąż powstają nowe atrakcje, takie jak choćby planowane w Disney nowe ziemie Star Wars, a mająca już ponad rok Pandora: Świat Awatara przyciągnęła w tym czasie miliony turystów, w tym redaktora Parkmagu i turystów także z Polski.
Tak będzie wyglądała nowa atrakcja Star Wars
Przypominamy, że tegoroczna wystawa IAAPA odbędzie się w Orlando w dniach 13 – 16 listopada.
Val B.