W ramach akcji „Podwórko Nivea” znany producent kosmetyków pielęgnacyjnych postanowił wybudować 40 rodzinnych placów zabaw, na których dzieci i rodzice będą mogli wspólnie i aktywnie spędzać czas.
Do tej pory powstało 100 placów zabaw, a 100 szkółek piłkarskich otrzymało wyposażenie.
Na stronie internetowej Nivea można znaleźć plan rozłożenia atrakcji. I tak, na placach znajdą się:
- gra w klasy,
- „ważka” (czyli dwuosobowa huśtawka, znana starszym pod nazwą „konika”, a producentom jako „huśtawka równoważna” – tu z większą liczbą siedzisk);
- mechaniczna „skakanka” napędzana korbką;
- klasyczne huśtawki;
- „karoca”, czyli pojedynczy „konik” na sprężynie;
- „zjeżdża-norka”, pełniąca funkcję zjeżdżalni i kryjówki;
- „karuzela wspomnień” – podobna do klasyka z PRL-u;
- „latające kule” do ćwiczenia celności;
- tor przeszkód „górski szlak”;
- huśtawka „orle gniazdo”, czyli coś między huśtawką a hamakiem;
- labirynt – do poćwiczenia umysłu;
- piaskownica ze stolikiem (będzie gdzie serwować piaskowe babki!);
- ławeczki w nowoczesnym designie.
W ramach głosowania do końca kwietnia wyłoniono 20 lokalizacji, do końca maja poznamy już komplet. O własne podwórko walczy m.in. Rybnik i Kwidzyń.