Nowe badania przeprowadzone przez Merlin Entertainments i Oracle pokazują, że konsumenci w USA i Wielkiej Brytanii są gotowi do powrotu do przygód w parkach rozrywki. Zaufanie konsumentów rośnie, ponieważ goście doświadczają fenomenu „JOLA” – radości patrzenia w przyszłość, z ang. JOLA phenomenon – the Joy of Looking Ahead.
W Stanach Zjednoczonych konsumenci (w okresie od maja do czerwca) wykazali wzrost pewności siebie, aby wrócić do zajęć rekreacyjnych, z 68% do 80%. W Wielkiej Brytanii zaufanie pozostało na wysokim poziomie, a 80% twierdzi, że „optymistycznie” podchodzi do perspektywy spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi uczestnicząc w atrakcjach rekreacyjnych. W ramach fenomenu JOLA rodziny i grupy coraz częściej chcą rezerwować pobyt z wyprzedzeniem, aby mieć pewność wstępu. Obejmuje to wszystko, od planowania i opłacania działań z wyprzedzeniem po zamawianie jedzenia i napojów w przedsprzedaży.
Badania przeprowadzone przez Merlin Entertainments i dostawcę technologii Oracle’s Food and Beverage mają na celu zrozumienie, w jaki sposób konsumenci kupują, zachowują się, a nawet rezerwują tego lata, podczas gdy COVID-19 nadal dominuje w nagłówkach gazet na całym świecie. Badanie pokazuje, w jaki sposób nowe technologie poprawią wrażenia odwiedzających w ich ulubionych parkach rozrywki i atrakcjach Merlin Entertainment, takich jak LEGOLAND, Alton Towers, SEA LIFE Centres i London Eye.
„Togetherness & Escape”, czyli wypady z rodziną i przyjaciółmi są najbardziej cenione przez klientów z Wielkiej Brytanii i USA podczas zwiedzania atrakcji. Konsumenci w obu krajach cenią również możliwość korzystania z doświadczeń bez ekranu i postrzegają dobrą obsługę klienta, a także bezproblemową podróż.
1 na 3 gości (w USA) i 1 na 5 (w Wielkiej Brytanii) wybiera atrakcje bliżej domu, podczas gdy 20% (USA) i 25% (Wielka Brytania) rezerwuje więcej wycieczek weekendowych i krótszych pobytów niż dotychczas.
Odwiedzający coraz częściej starają się zaplanować i spersonalizować swoją wizytę, aby jak najlepiej ją wykorzystać. Korzystanie z danych i technologii może w znacznym stopniu zapewnić odwiedzającym kontrolę i wygodę, której pragną.
„Po trudnym roku, przy ograniczonej rozrywce, goście są podekscytowani zabawą w trakcie tego lata. Dzięki efektowi „Radości patrzenia w przyszłość” nasi klienci również chcą planować i kupować z wyprzedzeniem. Zamawianie posiłków, napojów i odprawa online odbywa się jeszcze przed ich przybyciem. Nasi goście są podekscytowani i dobrze nastawieni, ale chcą jednocześnie czuć się bezpiecznie i mieć kontrolę. W przypadku Merlina, technologia wstępnego planowania, którą wprowadzamy, oferuje gościom możliwość dostosowania i spersonalizowania ich pobytu, jednocześnie pozwalając nam na elastyczność w naszej działalności, aby uwzględnić takie rzeczy, jak dystans społeczny, wsparcie personelu oraz zamawianie jedzenia i napojów w przedsprzedaży”- powiedział Lee Cowie, CTO w Merlin.
Val B.