Wystawa IAAPA Expo Europe, najważniejsze wydarzenie dla branży rekreacji i atrakcji, zakończyła się 26-go września w Centrum Targowym RAI Amsterdam z największą liczbą zarejestrowanych uczestników w historii regionu.
Na targi przybyło 17 370 gości, aby nawiązać kontakt z innymi profesjonalistami, podzielić się najlepszymi praktykami i zasobami, zapoznać się z najnowszymi innowacjami i odwiedzić niektóre z najbardziej wyjątkowych obiektów w Holandii podczas czterodniowej konferencji.
IAAPA Expo Europe 2024 powitało również łącznie 13 195 kwalifikowanych kupców, reprezentujących 11 529 firm kupujących i ponad 680 firm wystawiających. Tegoroczne wydarzenie przekroczyło rekord EMEA pod względem największej powierzchni targowej w historii, zajmując ponad 18 000 metrów kwadratowych powierzchni obiektu.
Peter van der Schans, dyrektor wykonawczy i wiceprezes IAAPA Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA), dodał: „Rynek atrakcji w Amsterdamie to jeden z czynników, który sprawia, że to miasto jest wyjątkowym gospodarzem. Bogata historia zabytków kultury, które łączą tradycję z najnowocześniejszymi doświadczeniami, sprawia, że Amsterdam jest idealnym miejscem na to wydarzenie. Rekordowy sukces IAAPA Expo Europe 2024 jest dowodem niezachwianego wsparcia naszych członków, partnerów i wystawców, a my głęboko doceniamy ich zaangażowanie w naszą branżę”.
Konferencja edukacyjna, będąca znakiem rozpoznawczym każdej wystawy IAAPA Expo, obejmowała imponującą listę 60 sesji z udziałem 200 prelegentów z 20 krajów. Te sesje EDUSessions obejmowały szerokie spektrum tematów, w tym kulturę miejsca pracy, pojawiające się trendy, satysfakcję gości, optymalizację przychodów, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, najlepsze praktyki dla małych obiektów i wiele innych.
„Skala IAAPA Expo Europe nadal pokazuje pozytywny wpływ naszej branży i to, jak wiele możemy się od siebie nauczyć” — powiedział Jakob Wahl, prezes i dyrektor generalny IAAPA. „Jesteśmy podekscytowani, widząc, jak nasza społeczność spotyka się osobiście raz po raz, aby wymieniać się pomysłami i prezentować przyszłość branży atrakcji”.
Podczas wydarzenia wystawowego nadal silna była również obecność Fundacji IAAPA. Ponad 15 000 euro zebrano ze sprzedaży stroopwafels i aukcji na żywo, na której znalazły się przedmioty przekazane przez branżę, takie jak ekskluzywne wizyty w parkach, noclegi i kolacja z Andreasem Andersenem. W celu wsparcia przyszłych talentów w branży atrakcji, IAAPA dołożyła tę samą kwotę, co dało łącznie 30 528 euro.
Przyszłoroczna IAAPA Expo Europe 2025 odbędzie się w dniach 22–25 września w Barcelonie w Hiszpanii. Do tej pory 553 firmy zakontraktowały łącznie 18 009 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej.
Val B.
Poniżej relacja zdjęciowa – (zdjęcia by Val B.)