Czy technologia wykorzystywana od lat przez tanie linie lotnicze wejdzie na stałe do parku rozrywki, który wytycza trendy w branży?
Niektóre ceny spadną, inne pewnie wzrosną. Trzydniowy bilet kupiony z odpowiednim wyprzedzeniem to teraz 4 dolary dziennie oszczędności na osobę, ale Disney nie powiedział jeszcze w tym względzie ostatniego słowa i być może w przyszłości pojawią się bilety do parku za symboliczne kilka dolarów.
Gość, który wykupi sześciodniowy bilet, w okolicy Święta Dziękczynienia zapłaci za to teraz średnio o 5 USD więcej, ponieważ jest to jedna z najpopularniejszych wizyt w ciągu roku.
Thomas Smith, dyrektor ds. Treści redakcyjnych w Disney Parks, ujawnił na swoim blogu: “Ponieważ nasze parki wciąż zyskują na popularności, ten nowy model wyceny jest częścią naszych szerszych wysiłków na rzecz polepszenia frekwencji w ciągu roku i ma na celu pomóc nam poprawić i zapewnić wspaniałe wrażenia dla naszych gości. Nadal rozwijamy się dzięki wiodącym w branży nowym krainom, takim jak Pandora – Świat Avatara w Disney’s Animal Kingdom, Toy Story Land oraz nadchodzącym Star Wars: Galaxy’s Edge w Disney’s Hollywood Studios.”
Park uruchomił także nowe narzędzie do planowania online oferujące gościom bardziej spersonalizowane korzystanie z rezerwacji i dodatki. Disney już wcześniej testował dynamiczne ceny podczas tzw. boardwalk po Pixar Pier.
Zachęcanie odwiedzających do kupowania biletów z dużym wyprzedzeniem, nawet jeśli jest to tylko jeden dzień przed wizytą, pozwoli parkom łatwiej planować. Spersonalizowane lub dynamiczne cennikowanie zostało niedawno przetestowane przez Merlin Entertainments w SEA LIFE Scheveningen, gdzie oprogramowanie Convious AI podwoiło przychody online.
Niedawno belgijski park tematyczny Bobbejaanland zlikwidował opłatę wstępną na rzecz aplikacji typu “pay-as-you-go”, w której odwiedzający płacą tylko za minuty, w których przebywają w parku. Wizyty mogą teraz tam kosztować zaledwie 0,12 EUR za minutę.
Val B.