Disneyland Paryż

USA: Disneyland pod Paryżem wśród najczęściej wyszukiwanych destynacji

Parki rozrywki

Wśród turystów rośnie rola wyszukiwań w aplikacjach AI – wynika z badania.

We wrześniu 2025 r. turyści z USA poszukiwali informacji na temat podróży do Disneylandu pod Paryżem o 44 proc. częściej niż rok wcześniej – wynika z raportu aplikacji analitycznej Similarweb.

Amerykanie chcą do Disneylandu pod Paryżem

Dane na temat dynamiki wyszukiwania w internecie przez Amerykanów wskazują, że we wrześniu 2025 r. podróżni z USA byli najbardziej zainteresowani kanadyjskim Vancouver, hiszpańską Walencją, turystycznym półwyspem Punta Mita w Meksyku i wyspą Anguilla.

Na piątym miejscu znalazł się Disneyland pod Paryżem z 44-procentowym wzrostem wobec roku poprzedniego, a za nim pierwszą dziesiątkę wzrostów zamykają Marakesz, Whistler (Kanada), Florencja, Costa Rica i Norwegia.

Fot. Similarweb

Similarweb: rośnie rola AI w marketingu turystycznym

Jak podaje ponadto Similarweb, w turystyce i związanym z nią marketingiem internetowym wzrasta znaczenie platform prowadzonych przez AI. Chodzi nie tylko o poszukiwanie inspiracji i sprawdzanie praktycznych informacji, ale też pomoc w dokonywaniu rezerwacji.

W 2025 r. aktywność związana z podróżami na platformie ChatGPT znacznie się zwiększyła. Liczba zapytań o tematy turystyczne wzrosła o 151 proc., a liczba odwołań do stron internetowych związanych z podróżami zyskała nawet 729 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. To oznacza, że podróżni coraz rzadziej korzystają ze sztucznej inteligencji jedynie jako źródła inspiracji, a coraz częściej od razu przechodzą do rezerwacji i planowania wyjazdów.​

Fot. Similarweb

„Platformy AI, takie jak ChatGPT, przechodzą z funkcji inspiracyjnej do pełnienia roli kluczowych pośredników w procesie rezerwacji i planowania podróży. Zmiana ta sprawia, że w marketingu turystycznym pojawia się nowa warstwa wyszukiwania i odkrywania destynacji, której głównym czynnikiem jest obecność w rekomendacjach generowanych przez AI, a nie tylko tradycyjne wyszukiwania czy reklamy płatne” – czytamy w raporcie.

Przypomnijmy, że – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Parkmag.pl – widoczność także miejsc takich jak parki rozrywki w czatach AI może stać się kluczowe dla ich promocji i popularności.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Czytaj także

Newsletter