Ponad 350 tys. gości w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel

Muzea i immersja

„Czekoladowe” muzeum zadowolone z frekwencji.

W ciągu roku od otwarcia Fabryki Czekolady E.Wedel w Warszawie muzeum odwiedziło 350 tys. gości – poinformował Maciej Herman, prezes spółki Lotte Wedel. To – jak podkreślił Herman – więcej, niż oczekiwano. „Czekoladowe” muzeum działa od września 2024 r.

Fabryka Czekolady z wysoką frekwencją

Fabryka Czekolady działa przy alei Emila Wedla 5 w Warszawie. To miejsce, w którym zwiedzający mogą poznać tajniki produkcji czekolady oraz historię firmy E.Wedel. Na gości czekają interaktywne ekspozycje, warsztaty, sklep. Można tu np. uruchomić maszyny do produkcji czekolady czy też spróbować prażonych ziaren kakaowca. Muzeum organizuje także wystawy czasowe i od niedawna działa w sektorze mecenatu artystycznego.

Fot. E.Wedel

Muzeum jest zadowolone z wyników frekwencji. Jak poinformował prezes Lotte Wedel, Maciej Herman, Fabrykę Czekolady zwiedziło już ponad 350 tys. gości. – Stworzyliśmy jako zespół unikalne miejsce na mapie naszego kraju, już po roku uwielbiane przez Polaków i wielu turystów, które zostanie z nami już na zawsze – podkreśla Maciej Herman. – Ale muzeum to tylko jeden z pomysłów, które każdego dnia powstają w naszych wedlowskich głowach i które z sukcesami na co dzień realizujemy.

Czekoladowe muzeum: doświadczenia dla gości i biznes

Jak poinformowali w rozmowie z Klaudią Obrębską z serwisu PRoto.pl Maciej Herman i Robert Zydel, dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel, na etapie tworzenia muzeum przed placówką postawiono dwa strategiczne cele.

– Pierwszy polegał na stworzeniu przestrzeni, do której będą przychodzić zarówno turyści krajowi, jak i zagraniczni, aby doświadczyć naszego dziedzictwa i zobaczyć, z czego jesteśmy dumni – powiedział Marcin Herman. – Polacy rzeczywiście identyfikują się z marką E.Wedel. Zależało nam również, aby muzeum było przestrzenią radosną i angażującą zmysły, w odróżnieniu od tradycyjnych, często ponurych instytucji muzealnych – dodał.

Drugi cel miał wymiar biznesowy w sensie strategicznym – podkreśla w rozmowie z Proto.pl Marcin Herman.

– Muzeum zostało zaprojektowane tak, by być neutralne pod względem ekonomicznym, ale jego funkcja polega na budowaniu trwałego doświadczenia z marką. Wierzymy, że pozytywne wrażenia odwiedzających przekładają się na późniejsze wybory konsumenckie. Osoby, które odwiedziły muzeum, chętniej sięgają po nasze produkty – podkreślił z kolei Robert Zydel.

Dyrektor muzeum zaznaczył, że powstanie Fabryki Czekolady w sąsiedztwie Parku Skaryszewskiego w Warszawie pozytywnie wpłynęło także na przestrzeń publiczną.

– Dzięki małej architekturze, zieleni oraz źródełku z wodą pitną dla ludzi i zwierząt, miejsce stało się przyjazne i dostępne – powiedział Zydel. – Odwiedzający przychodzą tu nie tylko po nasze produkty, jak paczki „Daj im szansę”, czy czekoladę, która towarzyszy im podczas spacerów, ale także aby skorzystać z przestrzeni rekreacyjnej i udogodnień.

Całą rozmowę można przeczytać na łamach PRoto.pl.

Fot. E.Wedel

Fabryka Czekolady E.Wedel: godziny otwarcia i ceny biletów

Fabryka Czekolady E.Wedel działa codziennie od 10:00 do 20:00. Bilet normalny kosztuje 70 zł, a ulgowy – 55 zł. Wycieczki odbywają się w grupach pod opieką przewodnika.

Na zwiedzanie trzeba zarezerwować ok. 90 minut. Wejściówki można kupić online na stronie muzeum bądź na miejscu w kasach biletowych oraz w automacie przed wejściem.

Fabryka Czekolady E. Wedel
Fot. Fabryka Czekolady E. Wedel

Dyskusja

Dodaj komentarz

Czytaj także

Newsletter