W warszawskiej Fabryce Czekolady E.Wedel na gości czeka nowa niespodzianka. Muzeum czekolady rozpoczęło akcję „Daj im szansę”. To inicjatywa, która ma zwrócić uwagę na problem marnowania żywności. W ramach akcji w muzeum można taniej kupić produkty z defektami produkcyjnymi, takie jak połamane tabliczki czekolady.
Czekolada „zero waste” w muzeum Wedla
„Czekoladowe” Muzeum E. Wedel działa w Warszawie od września 2024 roku. W styczniu placówka świętowała odwiedziny stutysięcznego gościa. To miejsce, w którym zwiedzający mogą poznać tajniki produkcji czekolady oraz historię firmy E.Wedel. Na gości czekają interaktywne ekspozycje, warsztaty, sklep. Można tu np. uruchomić maszyny do produkcji czekolady czy też spróbować prażonych ziaren kakaowca. Teraz pojawiła się nowa atrakcja i ciekawa oferta dla zwiedzających.

Fot. Fabryka Czekolady
Każda paczka „Daj im szansę” zawiera jeden rodzaj słodyczy z „defektem”. To np. Ptasie Mleczko, praliny, figurki czekoladowe, tabliczki czekolady czy batony WW, o gramaturze minimum 400 g. Cena za sztukę wynosi 14,99 zł, a jednorazowo można kupić maksymalnie 5 sztuk.
Co więcej, każda paczka została zaprojektowana z myślą o minimalizacji negatywnego wpływu na otoczenie – do druku etykiet wykorzystano farby wodne, a opakowania wykonano w 100 proc. z papieru pochodzącego z dobrze zarządzanych lasów posiadających certyfikat Forest Stewardship Council i z materiałów pochodzących z recyklingu.
E.Wedel: tańsze słodycze dostępne w muzeum
Jak podaje E.Wedel, akcja „Daj im szansę” to długoterminowy projekt podkreślający podejście firmy do zrównoważonego rozwoju i minimalizacji odpadów produkcyjnych. Dzięki niemu pełnowartościowe słodycze, które posiadają defekty produkcyjne, otrzymują drugą szansę, a goście muzeum mogą taniej kupić czekoladowe przekąski.
W Polsce każdego roku marnuje się ok. 5 milionów ton żywności. W Wedlu staramy się do minimum ograniczać takie zjawiska i dlatego podejmujemy szereg inicjatyw w duchu less waste (…) „Daj im szansę” to kolejny sposób na zmniejszenie marnotrawstwa i dalszą edukację konsumentów w tym kierunku – podkreśla Karolina Kopińska, koordynatorka ESG w firmie Wedel.

Fot. Fabryka Czekolady