Listopadowa wystawa IAAPA w Orlando, która odbyła się w zeszłym tygodniu była miejscem prezentacji wielu nowości.
Jedną z takich nowinek był produkt szwajcarskiej spółki Kynoa nazwany Koliseum Soccer VR. To flagowa koncepcja VR tej spółki, która tworzy wirtualne piłkarzyki wykorzystując realistyczny stół z ruchomymi prętami dla graczy i goglami VR Oculusa.
Chociaż gra rozwijana jest przez Szwajcarów od kilku lat, to dopiero gdy amerykańska firma Barron Games International (która zajmuje się różnorodnymi produktami rozrywkowymi, w tym airhokejem, piłkarzykami właśnie, czy grami wideo) ogłosiła, że została wyłącznym dystrybutorem Koliseum Soccer VR, wirtualne piłkarzyki zaistniały mocniej na rynku.
To pierwszy raz, kiedy Barron Games ma do czynienia z technologią VR, chociaż nie po raz pierwszy mają do czynienia z piłkarzykami.
W modelu, który Barron będzie sprzedawał wykorzystano cztery ruchome pręty z każdego boku (każdy gracz dostaje dwa) i cztery zestawy gogli Oculusa oraz komputer wystarczająco mocny, aby to wszystko ogarnąć. Główna strona Koliseum podaje, że produkt jest „gotowy na turnieje i e-sport”, a stół można dowolnie dostosować. To drugie nie jest zaskoczeniem z udziałem Barron, biorąc pod uwagę, że stworzyli oni niestandardowe wyposażenie dla wielu klientów w swoich liniach produktowych. Amerykanie z Barron twierdzą także, że nie ma tu zagrożenia wystąpieniem choroby lokomocyjnej u gracza.
Koliseum Soccer VR będzie dostępne zarówno w formacie coin-op/pay-to-play, jak i bez monet. Barron Games wydało także ulotkę opisującą więcej funkcji piłkarzyków VR.
Koliseum Soccer VR było można znaleźć na dwóch stoiskach na IAAPA 2019 – E7135 (Kynoa) i 1006 (Barron Games).
Rozmiary piłkarzyków Koliseum to: DxWxS 175x95x50cm
Val B.