Pod koniec maja, otwarta było już większość parków rozrywki w Niemczech.
W połowie czerwca, na jednej z branżowych grup dyskusyjnych natrafiliśmy na relację pracownika Europa Parku, który dzieli się swoimi uwagami funkcjonowania w nowej rzeczywistości.
Skumulowaliśmy najciekawsze fragmenty i przedrukowujemy poniżej.
„Zauważalna jest bardzo duży popyt na bilety (bilety do europa park z gwarancją wejścia, można kupić obecnie tylko on-line). Jednak inaczej niż w latach poprzednich, pogoda jeszcze bardziej wpływa na decyzje przyjazdowe. Jeśli prognozy są złe, klienci tym bardziej przekładają wizytę.
Posiadacze kart sezonowych mogą nas odwiedzić raz w miesiącu. Generalnie klienci rozumieją sytuację, ale zdarzają się też negatywne komentarze. Na internecie rozgorzała ogromna dyskusja na ten temat, bardzo emocjonalna. Problemem nie jest tu aspekt finansowy, ale niemożliwość skorzystania z oferty parku.
Przez 45 lat prowadzenia parku, staraliśmy się jak najszybciej ustawiać klientów na miejscach parkingowych. Teraz używamy wjazdu, do kontrolowania przepływu gości, tak żeby rozciągnąć ich pojawianie się przy kasach i żeby nie tworzyły się kolejki. Zatrzymujemy klientów, pytamy czy mają bilet kupiony on-line i zawracamy jeśli bilety na dany dzień już się wyprzedały. W tym momencie każdy dostaje też ulotkę o bezpieczeństwie.
Nie mierzymy temperatury klientom, ale badamy codziennie pracowników.
Przed przyjściem do pracy, każdy pracownik dostał też film o tym jak zachowywać się w nowych warunkach. Był to też film szkoleniowy z obsługi.
Powołaliśmy też „Korona policję”, która bada pracowników ze znajomości covidowskich bhp. Podzieliliśmy pracowników na sektory, tak żeby zapobiec pójściu na kwarantanne wszystkich, w przypadku wykrycia wirusa u jednej z osób.
Największym wyzwaniem okazały się kolejki i zarządzanie tłumami. Zredukowaliśmy liczbę klientów do 1/3 i z zachowaniem dystansów społecznych, tworzą się ogromne kolejki już przy 25 minutach czekania.
Zachęcamy do noszenia masek cały czas i pilnujemy tego na atrakcjach i w kolejkach. Generalnie, dynamicznie zarządzamy kolejkami, a park przez trzymanie dystansów wydaje się bardziej zatłoczony niż jest w rzeczywistości. Monitorujemy informacje od klientów i staramy się dostosowywać też do ich oczekiwań.
Otwarliśmy jak do tej pory jeden teatr z maksymalną liczbą gości 99 osób. Mamy też w ciągu dnia pięć występów w różnych miejscach parku. Klienci dosyć mocno narzekają na niepełną ofertę występów.
Używamy bardzo dużo materiałów reklamowych namawiających do mycia rąk i trzymania dystansów. W kooperacji w niemiecką firmą z branży łazienkowej wprowadziliśmy też specjalne stacje dezynfekujące.
Do sanityzacji zachęcają też artyści przechadzający się po parku.
Europa park przygotował też video dla gości i pracowników:
Video for guests: https://www.youtube.com/watch?v=cXcU8-OFQ0U
Video for staff: https://www.youtube.com/watch?v=it5PeqI3fOk&feature=emb_title