Łodzianie już odliczają dni do wielkiego otwarcia Nowej Sukcesji. Galeria, która dostaje drugie życie, zaczęła odsłaniać kolejne karty, zdradzając, co znajdzie się w obiekcie. Powstanie w nim m.in. olbrzymie centrum rozrywki, w którym nie zabraknie placu zabaw z grami interaktywnymi, parku trampolin, ścianki wspinaczkowej, laserowego paintballa oraz toru gokartowego.
Centrum handlowe Sukcesja wybudowano w 2015 roku przy al. Politechniki 4 w Łodzi. Obiekt o 128 tys. mkw. powierzchni użytkowej szybko przestał cieszyć się zainteresowaniem odwiedzających, a przy okazji popadł w problemy finansowe. Pandemia okazał się gwoździem do trumny dotychczasowego biznesu, lecz pojawiło się światełko w tunelu. Własność kompleksu przejął syndyk, a nowego nabywcę galerii wyłoniono dopiero w szóstym przetargu. Wiosną 2022 roku za kwotę 79,5 mln złotych obiekt trafił w ręce Amush Investment Group na czele z tureckim biznesmenem Sabri Bekdasem. Ten rozpoczął olbrzymie inwestycje, czego zwieńczeniem będzie galeria Nowa Sukcesja.
Świeży powiew
Otwarcie kompleksu planowane jest na trzeci kwartał 2024 roku. Co w nim powstanie? Obecnie wciąż trwa przebudowa galerii, ale inwestor zdradza coraz więcej szczegółów. Jak przekazuje miasto Łódź, na najniższym poziomie Nowej Sukcesji będzie strefa dla dzieci, młodzieży i całych rodzin, która zajmie aż 22 tys. mkw. i ma oferować m.in. plac zabaw z grami interaktywnymi, zainscenizowany sklep, szpital i remizę strażacką, w których dzieciaki będą mogły wcielać się w różne role, pokoje urodzinowe, park trampolin, a także ściankę wspinaczkową.
To nie koniec. Starsza młodzież odwiedzająca Nową Sukcesję skorzysta z laserowego paintballa oraz strefy z automatami do gier elektronicznych, a także toru gokartowego. Kompleks nie tylko dostarczy możliwość jazdy tymi pojazdami, ale ma również służyć edukacji na temat zachowania na drodze i zasad ruchu drogowego. Inwestor buduje również sztuczne lodowisko do gry w curling oraz pole do minigolfa. Dopełnieniem tego szerokiego katalogu usług będzie kino Helios, klub fitness czy kręgielnia.
Olbrzymia galeria
Oczywiście w Nowej Sukcesji nie zabraknie strefy gastronomicznej oraz największego w Polsce sklepu sieci Biedronka (prawie 1,8 tys. mkw.). Na dwóch poziomach handlowych powstanie około 100 sklepów i punktów usługowych, a także strefa gastronomiczna z przestronnym food-courtem. Wszystko w odnowionych aranżacjach. Jak podaje Urząd Miasta Łodzi, podpisano już umowy na ok. 45 proc. powierzchni handlowo-usługowych, a dalsze rozmowy trwają. Wiadomo, że w Nowej Sukcesji obecne będą m.in. takie marki jak Media Expert, Rossman, Action, Tedi, McDonald’s, KFC i Starbucks.