Divr, Divr + i Deep DiveVR, to wspólne dzieła dwóch kalifornijskich firm – Sub Sea Systems, Inc. i Ballast Technology, Inc.
Idea podwodnego VR urodziła się w trakcie przypadkowego spotkania na targach, (dlatego właśnie warto jeździć na targi – przyp. aut.) wspólnej pasji do wody i wzajemnego dążenia do wprowadzenia nowych doświadczeń do branży. Tak właśnie powstał kolejny poziom wciągającej wirtualnej rzeczywistości.
Wszystkich, którzy nie potrafią pływać od razu uspokajam, by skorzystać z tej nowej atrakcji wcale nie musicie umieć pływać, wystarczy nie bać się wody i zanurzenia w niej w kontrolowanych warunkach.
Ubrani w standardowy strój do pływania otrzymujemy wodoodporne gogle VR i fajkę do oddychania pod wodą, a następnie zanurzamy się trzymając się rękojeści specjalnego urządzenia wytwarzającego prąd wody dający złudzenie poruszania się pod nią.
W zależności od zawartości VR, która jest dostępna w danej lokacji, zobaczycie wszystko, od nurkowania w oceanie z koralowcami, rybami, rekinami, żółwiami i wielorybami, po arktyczne zanurzenie z niedźwiedziami polarnymi i pingwinami, po przestrzeń kosmiczną – ot, taka tematyczna przygoda innego rodzaju wykorzystująca fakt, że nurkowanie przypomina stan nieważkości. W każdym kierunku, w którym obrócisz głowę, zobaczysz inny widok otaczającego Cię świata 3D.
Dodatkowo poczujecie strumienie i puls wody, a także bąbelki uwalniające się przed Wami i nad waszym ciałem. Wrażenia dotykowe są zsynchronizowane z treścią wizualną i dźwiękową, dzięki czemu poczujecie się, jakbyście nurkowali w oceanie.
Wielu gości, którzy są podatni na chorobę lokomocyjną lub którzy odczuwali nudności podczas jazdy rollercoasterem lub w trakcie tradycyjnego doświadczenia VR na lądzie, wyraża, że nie odczuwa choroby lokomocyjnej podczas Deep Dive VR. Dodatkowo ucho wewnętrzne zamyka się pod wodą, co eliminuje większość doznań związanych z chorobą lokomocyjną.
Atrakcja DiVR trwa około 10 minut. W tym: odprawa bezpieczeństwa – 3 min, wejście wody – 1 min, podwodne wrażenia VR – 4-5 min, wyjście z wody – 1 min. Głębokość basenu wynosi 0,9 m. Temperatura wody jest utrzymywana na komfortowym poziomie 32 ° C.
O Ballast Technologies
Ballast Technologies jest wiodącym dostawcą wirtualnej rzeczywistości wodnej. Premierowy produkt Ballast, VRSlide, był pierwszym na świecie systemem wirtualnej rzeczywistości do zjeżdżalni. Firma nadal zanurza gości w światach, które korzystają z dźwięku, wrażeń dotykowych, wibracji, zerowej grawitacji i wielu innych niesamowitych właściwości wody.
Informacje o Sub Sea Systems, Inc.
Od 1985 roku Sub Sea Systems opracował unikalne produkty wodne, które są używane w popularnych miejscowościach turystycznych na całym świecie. Firma zbudowała kilkanaście półzanurzalnych i podwodnych statków, stworzyła program nurkowania w hełmie Sea TREK®, produkuje katamaran zasilany energią słoneczną – SolarCat ™, stworzyła Clear Lounge®, podwodny bar tlenowy i wprowadziła nagradzany podwodny wrażenia z jazdy – Aquaticar ™.
Val B.