Fundusz inwestycyjny bValue Fund zainwestował 43 mln zł w markę Xtreme Brands, właściciela franczyzowych klubów fitness Xtreme Fitness Gyms i sal zabaw Xtreme KiDS. Inwestycja ma przyspieszyć rozwój sieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Planowane są zarówno nowe kluby fitness, jak i otwarcie kolejnych przestrzeni zabaw dla dzieci.
bValue Fund inwestuje w Xtreme Brands
bValue Fund to fundusz inwestycyjny z obszaru growth equity, specjalizujący się we wspieraniu technologicznych biznesów w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza funduszami o wartości 120 mln euro i inwestuje od 5 do 15 mln euro w regionalne koncepty z potencjałem rozwoju międzynarodowego.
Najnowsza inwestycja bValue Fund to objęcie pakietu mniejszościowego w Xtreme Brands, który zarządza markami Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS. Wartość inwestycji to 43 mln zł.
Nasza inwestycja kapitałowa, wraz ze wsparciem operacyjnymi i doradczym, pozwoli przyspieszyć ekspansję bardzo dochodowego biznesu. Jedną z osi rozwoju spółki Xtreme Brands, po dofinansowaniu przez bValue, będzie tworzenie produktów i usług digitalowych dla klientów. Działania te będą skoncentrowane na tworzeniu angażującego środowiska dla społeczności skupionej wokół Xtreme Brands, co przełoży się również na realne korzyści dla franczyzobiorców – podkreślają przedstawiciele bValue Fund.
Oznacza to, że w ciągu najbliższych dwóch lat ma powstać ok. 50 nowych klubów Xtreme KiDS, a sieć klubów Xtreme Fitness Gyms ma wzrosnąć ze 100 do ponad 300 placówek. W najbliższych latach firma planuje wejście na kolejne rynki – rumuński, czeski, węgierski, litewski, słowacki i łotewski. Prognozowane przychody w 2025 r. mogą przekroczyć 120 mln zł.
Jesteśmy gotowi na znaczące przyspieszenie naszej ekspansji i wejście na nowe rynki. Dzięki wsparciu bValue – zarówno finansowemu, jak i strategicznemu – będziemy rozwijać sieć w modelu klubów własnych i franczyzowych, oferując naszym partnerom biznesowym jeszcze lepsze warunki współpracy oraz wykorzystanie narzędzi cyfrowych, które pozwolą nam na wzmocnienie istniejących i zbudowanie nowych relacji z klubowiczami – mówi James Cotton, prezes zarządu Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS.

Fot. Xtreme Brands
Fundusz bValue inwestuje w Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS
Jak podaje spółka w komunikacie, fundusz bValue wnosi do Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS nie tylko kapitał. To także know-how w zakresie strategii wzrostu i optymalizacji procesów operacyjnych.
W środowisku inwestorskim mówi się, że dobra franczyza w usługach jest jak Software-as-a-Service w oprogramowaniu. Obydwa modele są skalowalne, mają powtarzalne przychody i wystandaryzowane systemy, co przekłada się na spore zainteresowanie inwestorów. Franczyza musi przynosić jednak realną wartość dla przedsiębiorców, którzy się w nią angażują, mierzoną wzrostem liczby klientów i końcowym zyskiem – podkreśla Maciej Balsewicz, Founder & Managing Partner bValue Fund.
„W ten sposób napędza się z kolei efekt kuli śnieżnej – im więcej zadowolonych franczyzobiorców, tym większa pula nowych, zainteresowanych dołączeniem do systemu” – dodaje.

Fot. Xtreme KiDS
Sale Xtreme KiDS: franczyza przestrzeni dla dzieci
Sale Xtreme KiDS funkcjonują w modelu franczyzowym. Obecnie sale zabaw Xtreme KiDS działają w Nowym Targu (Stopiak Park Handlowy), Opolu (Centrum Handlowe Karolinka), Tarnobrzegu (Park Handlowy N-Park) oraz w Tarnowie (ul. Błonie 2). Wkrótce otworzy się placówka w Nowym Sączu.
Dzieci potrzebują przestrzeni, w której mogą się rozwijać, bawić i uczyć poprzez ruch. W Xtreme KiDS dajemy im to wszystko w atmosferze pełnej radości i ekscytacji. To zdrowa zabawa, zdrowe ciało i zdrowe relacje – zarówno dla najmłodszych, jak i ich rodzin” – podkreśla James Cotton.
W salach Xtreme KiDS istnieje kilka stref tematycznych, podzielonych według rodzaju aktywności i dostępnych atrakcji.
- X-Sensory – strefa sensoryczna idealna dla najmłodszych gości,
- X-Jump – strefa trampolin,
- X-Obstacle – tory przeszkód, które uczą sprytu, zwinności i wytrwałości,
- X-Gym – strefa sportowa,
- X-Lab – przestrzeń kreatywna,
- X-Party – specjalnie zaprojektowana strefa urodzinowa.
Na miejscu działają także kawiarnie X-Café, z których rodzice mogą obserwować dzieci podczas zabawy.

Fot. Xtreme KiDS
„Naszą misją jest inspirowanie dzieci do ruchu, doświadczania nowych rzeczy i budowania zdrowych nawyków już od najmłodszych lat. Chcemy, by każde dziecko czuło się tutaj jak w drugim domu – bezpieczne, radosne i pełne energii” – podkreśla Łukasz Nowakowski, co-founder i CFO w Xtreme Brands.
CZYTAJ TAKŻE: III Forum Atrakcji PARKMAG dla właścicieli i pracowników parków rozrywki. Zapisz się na edycję 2025!