Galerie handlowe zamieniają się w przestrzeń rozrywki i atrakcji

Pandemia Covid-19 sprawiła, że wiele galerii handlowych w Polsce zaczęło poszukiwać nowych źródeł dochodu. Jednym z pomysłów było postawienie na atrakcje i rozwój oferty rozrywkowej dla klientów. To korzystny ruch pod względem profitów z wynajmu powierzchni, ale także przyciągania odbiorców szukających kolejnych możliwości spędzania wolnego czasu.

Dziś centra handlowe to już nie tylko miejsca pełne produktów, punktów gastronomicznych i podstawowych usług w postaci kin, czy siłowni. To również przestrzeń pełna strefy rozrywki, relaksu i rekreacji, w której klienci mogą spędzać całe dnie. Szczególnie dobrze widać to w przypadku pokolenia Z, odwiedzającego galerie nie tylko dla zakupów, ale także dla integracji, doświadczania zabawy i wypoczynku. Dlatego obecnie istotną rolę w tego typu kompleksach odgrywają strefy chilloutu, parki rozrywki, kręgielnie, kluby fitness oraz atrakcje tematyczne. Przykład? W centrach możemy odnaleźć m.in. Kolejkowo. W Gliwicach park znajduje się w CH Europa Centralna, a we Wrocławiu w Sky Tower. Gliwickie Funzeum znajduje się w Galerii Europa Centralna, a krakowski Park Rozrywki dla Dzieci Ampa w jednym z handlowo-usługowych obiektów przy ul. Centralnej.

Fot. Pixabay

Szeroka oferta

Galerie kuszą klientów m.in. w trakcie obecnych wakacji. W wielu obiektach odbywają się konkursy, stałe ekspozycje pełne atrakcji oraz eventy. To seanse kinowe, zmagania sportowe, koncerty i warsztaty kreatywne. Dla przykładu kilka dni temu warszawska Galeria Młociny zapraszała na pokład statku, gdzie przy muzyce dzieci mogły pobawić się w piratów i poszukiwaczy skarbów. Przez ostatni miesiąc we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej trwał Festiwal Słodyczy Malinowa Krówka, a w gdańskiej Galerii Alfa można do dziś uczestniczyć w konkursie, w którym do wygrania jest tygodniowe wypożyczenie kampera. Podobnych opcji w całej Polsce są dziesiątki, jak nie setki.

Przykład idzie z góry

Dziś galerie służą jako wielofunkcyjne kompleksy z szeroką gamą oferty. Centra handlowe jeżeli chcą przetrwać, muszą ewoluować, zwłaszcza że zmieniają się preferencje klientów. Przykład idzie ze świata. Na zachodzie budynki wielkopowierzchniowe już przekształcają się w obiekty z nowoczesną technologią i rozrywką. Renesans przeżywają symulatory sportowe, ale także e-golf, wykorzystujący technologię monitorowania ruchu w czasie rzeczywistym. Do łask wraca również bowling, który cały czas rządzi w amerykańskich centrach handlowych. Do tego dochodzą wspinaczki halowe, wyścigi samochodowe i wszelkiego rodzaju atrakcje oparte na działach VR. W tym przypadku Polska również stawia coraz odważniejsze kroki. W kieleckiej Galerii Echo działa Park Elektronicznej Rozrywki DISCOVR. Podobnych konceptów jest więcej. To wyraźny trend, który będzie nabierał rozpędu.

Fot. Pixabay

Szczeciński aquapark Fabryka Wody niemal gotowy
Cztery nowe atrakcje w niderlandzkim parku Toverland

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…

Menu