Prace projektowe podobno już się zaczęły, otwarcie planowane jest na 2020 r.
Jak wyciągnąć gracza sprzed konsoli?
Zbudować park rozrywki, gdzie będzie mógł spotkać swoje ulubione postacie. Brzmi interesująco? Park rozrywki musi dawać graczowi możliwość uczestniczenia w rozgrywce, wtedy dopiero zrobi się ciekawie.
Ubisoft, twórcy takich hitów jak seria Assasin’s Creed, Rabbids i innych tytułów zapowiedział, że do 2020 r. na powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych zbuduje miejsce, gdzie motywami przewodnimi będą wykreowane światy ze swoich produkcji.
Jak mówi Jean de Rivières z Ubisoft Motion Pictures:
„Chcemy stworzyć miejsce, gdzie każdy odwiedzający jest graczem, każda atrakcja miejscem do gry, a każda wizyta samą grą” – czytamy w komunikacie.
Jakich atrakcji możemy spodziewać się w parku? Tego Ubisoft nie podaje, jednak na pewno wiele z nich może być bardzo innowacyjna.
Własność intelektualna
Dotychczas głównymi „dawcami” tematów dla parków na atrakcje lub całe obiekty były przede wszystkim historie ze szklanego ekranu i półek księgarń. Niemal każdy największy park na świecie ma chociaż jedną atrakcję lub krainę opartą o temat przewodni z „mediów XX wieku”.
Zakup praw do własności intelektualnej przez graczy takich jak Disney, Merlin czy Parques Reunidos jest częstą praktyką biznesową. Tym razem to jednak twórca gier ma zamiar stworzyć park, bez udziału którejś z wielkich parkowych korporacji.
Ktoś kiedyś powiedział, że dobry właściciel zna doskonale klienta, który odwiedza jego park. Właściciele parków zorientowali się, że wielu współczesnych bohaterów zostało wykreowanych w całości przez studia tworzące gry.
Jak dużym biznesem są gry, niech świadczy fakt, że tegoroczna polska produkcja studia CD Projekt „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, w samych preorderach (zamówieniach przed premierą), odnotowała już zapotrzebowanie na 1,5 mln egzemplarzy, a w ciągu dwóch tygodni od premiery sprzedano 4 mln egzemplarzy na całym świecie.
Czy więc już wkrótce doczekamy się polskiej wersji parku opartego o własność intelektualną?
Gry w parkach
Gry wchodzą w świat parków rozrywki już od kilku lat, ale dopiero teraz zapowiada się prawdziwy szturm gier w parkach.
Universal Studios w Orlando nawiązało ostatnio współpracę z Nintendo i Blizzardem, które są też znanymi producentami gier. Na podstawie postaci z ich gier ma powstać cały nowy park tematyczny.
Mistrzem czerpania korzyści ze swojej gry jest póki co fińskie Rovio, których wściekłe ptaki Angry Birds, założyły już ptaszarnie w kilku parkach tematycznych na całym świecie.
Mariaż gier z parkami ułatwiają też nowoczesne technologie.
Technologie takie jak Oculus, pozwalają jednocześnie być w wirtualnym i rzeczywistym świecie. Europa-Park zamontował takie właśnie okulary na jednej ze starszych kolejek w parku Alpine Blitz.
Świat się zmienia, świat parków też.