Nowa strefa Mandorii jest już otwarta. Tym razem serca gości skradł spektakularny rollercoaster Aguila, który dostarcza niezapomnianych wrażeń. Zanim jednak wsiądziemy do pędzącego wagonika, przechodzimy przez malowniczą zabudowę i czekamy w klimatycznej kolejce. To właśnie tutaj, obok starannie zaprojektowanej scenografii, kluczową rolę odgrywa dźwięk!
Za nagłośnienie i system zarządzania dźwiękiem w całej nowej strefie odpowiada krakowski integrator – Grupa CLUE. O realizacji tego ambitnego projektu opowiada Radosław Janusz, CEO Grupy CLUE.
Jak doszło do współpracy z Mandorią, mimo dzielącej Was odległości?
Odległość nigdy nie jest dla nas przeszkodą. Kluczowe było nawiązanie relacji z Mandorią, co udało się dzięki naszemu projektowi PARKujemy Emocje!, który realizujemy od 2022 roku. Jego celem jest wsparcie branży rozrywkowej pod kątem technologicznym i edukacyjnym. Pokazujemy jakie rozwiązania pomagają w optymalizacja przestrzeni, poprawę logistyki ruchu w obiekcie, zwiększając przy tym komfort gości, ale także zyski.
Projekt ten pozwolił nam na poznanie wielu osób z branży, a z kolei te znajomości przerodziły się w inspirujące relacje. Dziś, po kilku latach konsekwentnych działań, możemy wspólnie realizować tak wyjątkowe projekty jak strefa Aquila. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego scenariusza.
Jakie były wyzwania związane z tym projektem?
Każdy projekt w branży rozrywkowej niesie za sobą wiele wyzwań – począwszy od technicznych aspektów nagłośnienia, przez integrację systemów, aż po spójne wkomponowanie wszystkich elementów w estetykę miejsca. Każde wyzwanie jest cegiełką w naszej historii i uczy nas czegoś nowego.
Jakie rozwiązania wdrożyliście w strefie Aquila?
Podstawą jest nagłośnienie Bose Professional, naszego wieloletniego partnera. Większość projektów realizujemy wspólnie, co pozwala nam działać w doskonałej symbiozie. My jako integrator zajmujemy się projektowaniem, a Bose wspiera nas technologicznie. Proces obejmuje wiele etapów – od dobrania odpowiednich głośników, przez instalację, integrację, po kalibrację całego systemu.
Dobranie sprzętu to jednak tylko początek. Trzeba uwzględnić takie kwestie, jak doprowadzenie prądu, połączenia, wzmacniacze, a także ukrycie głośników w taki sposób, aby były niewidoczne dla gości. To pozwala stworzyć dla gości niespodziankę – dźwięki, które wzmacniają emocje, stając się integralną częścią doświadczenia.
Jak zarządzacie tak rozbudowanym systemem?
Po zamontowaniu sprzętu potrzebne jest rozwiązanie, które umożliwia szybkie, bezbłędne i profesjonalne zarządzanie. Bazujemy na naszych wieloletnich doświadczeniach z parkami rozrywki, ale także stadionami, polami golfowymi, salami konferencyjnymi, muzeami czy hotelami i na tej bazie stworzyliśmy nasz autorski produkt – SoundCoreHero. Dzięki niemu kwestie zarządzania są rozwiązane w sposób kompleksowy.

Fot. Grupa CLUE
Czym w takim razie jest SoundCoreHero?
To player audio, który tak jak już wspominałem wcześniej, odpowiada na potrzeby różnorodnych obiektów – od parków rozrywki, przez hotele, parki wodne, galerie handlowe czy nawet gabinety SPA. Umożliwia on zarządzanie wszystkimi strefami obiektu z dowolnego miejsca na świecie. Automatyzuje działania i steruje zewnętrznymi systemami, minimalizując przy tym błędy ludzkie, wspierając komunikację marketingową oraz poprawiając wydajność obiektu.
Jest to produkt, którym po pierwsze można zarządzać dźwiękiem globalnie z poziomu komputera czy telefonu, ale także w spersonalizowanych strefach. Możemy dostosowywać komunikaty, spoty reklamowe czy informacje dla gości o aktualnych kolejkach czy eventach – dynamicznie, odpowiednio do bieżących potrzeb strefy.
Po drugie daje możliwość zarządzania także innymi systemami, więc to taki majstersztyk integracji, w której się specjalizujemy.
Usprawnimy nim także logistykę w atrakcjach takich jak chociażby rollercoastery, gdzie komunikaty automatycznie wyzwalają się na kolejnych etapach przejazdu, wskazując gościom czynności do wykonania: „odłóż rzeczy osobiste na półkę”, „zapnij pas”, „wypnij pas” etc. Dzięki temu mamy płynny przepływ pasażerów, co wpływa na większą wydajność atrakcji. Tu oczywiście wykorzystujemy także czujniki ruchu.
To jedyne tak rozbudowane narzędzie na rynku, więc nie dziwi nas jak świetnie zostało przyjęte na rynku.
Dlaczego Mandoria wybrała SoundCoreHero?
To pytanie najlepiej skierować do managementu Mandorii (śmiech). Kluczowymi powodami były prostota działania, automatyzacja procesów oraz możliwość zarządzania wieloma systemami bez potrzeby inwestowania w zewnętrzne rozwiązania. Dzięki SoundCoreHero można sterować oświetleniem eventowym, architektonicznym, klimatyzacją i innymi elementami bezpośrednio z poziomu managera SCH. W praktyce oznacza to, że wszystkie systemy działają w jednym harmonogramie, co zapewnia pełną automatyzację ekosystemu parku. Ciekawą funkcją jest też automatyczne dopasowywanie głośności dźwięku/muzyki do ilości osób przebywających w obiekcie – mamy taką możliwość między innymi dzięki integracji z kamerami zliczającymi. Tego rodzaju „smaczków” mamy całkiem sporo.
Warto również podkreślić elastyczność rozwiązania. SoundCoreHero sprawdza się zarówno w dużych, imponujących obiektach – takich jak Mandoria – jak i w średnich i mniejszych przedsięwzięciach – zaczynając od butików i showroomów poprzez lodowiska, parki trampolin czy centra rozrywki. Dodatkowo system oferuje możliwość rozbudowy, co jest kluczowe w dynamicznie rozwijającej się branży atrakcji rodzinnych. Takiego tempa serdecznie życzymy Mandorii oraz wszystkim naszym obecnym i przyszłym partnerom biznesowym.
CZYTAJ TAKŻE: Jechaliśmy nowym rollercoasterem w Mandorii. Musicie wiedzieć jedno [RELACJA]