Wykorzystując technologię swojej kolejki „Spike”, monachijski producent kolejek górskich Maurer Rides opracował „Signature Tower”, nową koncepcję jazdy zaprojektowaną w celu połączenia marki i doświadczenia.
Na małej powierzchni 25 x 10 metrów firma umieści dowolny układ torów, np. w formie napisu lub logo jakiejś marki. Koncepcja zakłada wysokość toru 30 metrów, ale według producenta jest to skalowalne. Wózki w Signature Tower (w sumie cztery) są napędzane elektrycznie, podobnie jak w kolejce Spike Coaster, więc nie ma potrzeby integracji sekcji windy lub startu w układzie toru. Pasażerowie mogą sami interaktywnie sterować prędkością swojego samochodu i osiągać maksymalnie do 40 km/h – w ten sposób jazda ma przyciągnąć w szczególności rodzinną widownię, pomimo jej wysokości. Według producenta wydajność Signature Tower wynosi 400 osób na godzinę.
Wyobraź sobie kolejkę górską w przyszłości, która wygląda jak podpis lub autograf; jak logo firmy lub napis wiodącego produktu marki – innymi słowy, marka staje się niezapomnianym przeżyciem. Emocje łączą się z wiadomością, która jest widoczna z daleka.
„Signature Towers wyróżniają się: w krajobrazie, w projektowaniu, w rozpoznawalności. Każda firma otrzymuje swoją własną charakterystyczną wieżę z koncepcją koloru i oświetlenia”- wyjaśnia dyrektor zarządzający Maurer Jörg Beutler. Szczególnie w nocy Signature Tower może przyciągać wzrok, jeśli zostanie zaaranżowana za pomocą odpowiedniej koncepcji oświetlenia.
Val B.