Pytanie, w jaki sposób COVID-19 wpłynie na globalny przemysł atrakcji, jest nadal najważniejsze.
Dzięki salonom arcade, kręgielniom, wirtualnej rzeczywistości, grom redemption, arenom z lasertag i torom gokartowym, wiele rodzinnych centrów rozrywki (FEC) dołączyło do innych atrakcji i pauzuje dla ostrożności, by nie narażać swoich klientów na zarażenie.
„Używamy słowa „pauza”- mówi Beth Standlee, CEO TrainerTainment, firmy zajmującej się coachingiem biznesowym i obsługującej FECe. „Nie oznacza to, że nie zapewniamy naszego wsparcia – codziennie rozmawiamy z naszymi klientami o tym jak przetrwać w tych czasach”.
Standlee pojawiła się jako gość podczas czatu na żywo transmitowanego na stronie IAAPA na Facebooku. Dołączyła do Michaela Browninga Jr., dyrektora generalnego Urban Air i Johna Hallenbecka, wiceprezesa i dyrektora wykonawczego IAAPA North America, aby podzielić się tym, w jaki sposób właściciele i operatorzy FEC mogą odbudować swój biznes po przejściu epidemii COVID-19.
Myśl pozytywnie
Po pierwsze Standlee mówi: nie pozwól, aby strach przeniknął do Twojej świadomości.
„Strach zawęża twoje myślenie” – uważa. „Wydaje mi się, że kiedy ludzie w końcu przejdą już przez fazę strachu – zyskają konieczną refleksję i będą mogli być naprawdę kreatywnymi.”
Standlee mówi, że teraz jest czas dla właścicieli FEC, którzy mają zamknięte obiekty, aby byli zajęci wprowadzaniem zmian, badaniem nowych możliwości i planowaniem przyszłego wzrostu.
„W tej chwili jest tyle miejsca na kreatywność – jeśli tylko możesz pokonać ten strach”, mówi.
Jednym ze sposobów walki ze strachem jest informacja. IAAPA utworzyła specjalną stronę z zasobami na IAAPA.org, która dostarcza istotnych informacji od wiodących organów ds. zdrowia i promuje wysiłki w każdym regionie.
„Zabieramy stowarzyszenie w pewnym sensie w podróż, aby zapewnić członkom ulgę i pomoc” – mówi Hallenbeck. „Staramy się pozostać pozytywni, zdobyć kawałek tortu, a dzięki wsparciu wszystkich z nas możemy coś zmienić”.
Zaplanuj powrót do działalności
Od personelu po marketing, Browning twierdzi, że nadszedł czas, by FECe zaczęły przygotowywać się do powrotu na rynek. Mówi, że właściciele FEC powinni zacząć opracowywać strategię komunikacji zewnętrznej i reklamowej, aby np. kierować reklamy do matek, które planują z reguły budżet dla swojej rodziny.
„Tam, gdzie jest zamieszanie, są ogromne możliwości”, mówi. „Myślę, że wychodząc z tej epidemii koronawirusa, mniej ludzi będzie handlować, więc koszt kliknięcia będzie niższy (przy reklamie w Internecie). Firmy, które są w dobrej kondycji finansowej, będą mogły sprzedawać na dużą skalę – i Urban Air to zrobi”.
Dzięki 130 lokalizacjom i 12 500 pracownikom Browning twierdzi, że jego firma skupia się teraz na pracach porządkowych i remontowych.
„Koncentrujemy się na: „OK! Kiedy się otworzymy, jak będą wyglądać strategie zatrudnienia? ”Nasze parki muszą być nieskazitelne, więc malujemy każdą ścianę, nadajemy łazienkom blask, dbamy o to, aby posprzątać podłogi. Będziemy gotowi na wznowiony popyt, który nadejdzie z rynku, gdy mama, tata i dzieci zechcą wyjść z domu, w którym utknęły od trzech do czterech tygodni i zechcą zrobić coś fajnego – i będziemy mogli powitać ich z otwartymi ramionami.”
Struktura cen po okresie COVID-19
Optymizm jest wszystkim. Ważne jest jednak zachowanie realistycznej perspektywy.
„Jesteśmy pewni, że ludzie nie będą mieli pieniędzy, aby nam zapłacić”, mówi Standlee o niektórych swoich klientach. „Chętnie współpracujemy z naszymi klientami – i myślę, że właściciele firm będą musieli zrobić to samo”.
Zaleca właścicielom FEC wprowadzenie tańszej opłaty za wstęp.
„Rodziny mogą nie mieć takiej samej sumy pieniędzy, jaką miały przed COVID-19. Jeśli twoje średnie przyjęcie urodzinowe kosztowało 350 USD, to może być później 275 USD – mówi Standlee.
Browning opisuje siebie jako optymistę. Opracował prognozę przy podziale gości na trzy grupy, aby przewidzieć, jak będzie wyglądać ich wizyta po epidemii COVID-19.
„Uważam, że 20% naszych gości będzie miało ostrożne podejście; będą się wahać- ale zostaną „pierwszymi chętnymi”. Kolejne 60% ludzi zaliczam do „stada”. A potem jest kolejne 20% gości, którzy „już nie wrócą”, mówi.
Browning twierdzi, że inteligentni operatorzy wezmą tych 20% gości, którzy odwiedzą FECe „na pierwszy ogień” i zamienią ich w ambasadorów marki. Są to goście, którzy będą generować pozytywne ustne wypowiedzi i tworzyć posty w mediach społecznościowych – które z kolei doprowadzą do FECa również „stado”.
Drzwi zamknięte sztabą
Standlee mówi, że wszyscy właściciele FEC mają zdecydowanie za mało czasu. Mówi, że sztaba zamykająca drzwi FEC-ów umożliwi operatorom wykorzystanie tego czasu na uzupełnianie listy rzeczy do zrobienia i jej wykonanie.
„Cały czas mamy co robić. Myślę, że mamy czas na ciekawe możliwości ”, mówi Standlee.
Tymczasem Hallenbeck mówi, że żaden członek IAAPA nie jest sam w tym niespotykanym czasie.
„Jesteśmy otwarci bardziej niż kiedykolwiek, starając się zrobić wszystko, aby pomóc wszystkim członkom IAAPA” – mówi Hallenbeck. „Jesteśmy razem silniejsi niż osobno”.
Aby zapoznać się z procedurami IAAPA, filmami proponującymi rozwiązania problemów, ofertami pracy i nie tylko, odwiedź stronę IAAPA Member Resources na stronie COVID-19. https://www.iaapa.org/news/covid-19-resource-page
tłum. Val B.