„Branżowe wydarzenia takie jak Forum Atrakcji Rodzinnych karmią wyobraźnię”
– Jednym z elementów październikowego Forum Atrakcji będzie temat „Funzeum od Kuchni – poznaj sekrety i sprawdź, co kryje się za kulisami”. Co w takim razie skrywają kulisy obiektu?
– Odpowiem na to pytanie w sposób nieoczywisty, bo nie chcę zdradzać zbyt wiele. Widząc górę lodową, nie zawsze mamy świadomość, że dostrzegamy jedynie 10 proc. jej całkowitej powierzchni. 90 proc. jest ukryte pod wodą. Podobnie jest z funkcjonowaniem większości organizacji. Dostrzegamy tylko część działań, procesów i strategii biznesowych, a reszta jest głęboka schowana. Dlatego podczas wizyty studyjnej w Funzeum chcemy uchylić rąbka tajemnicy na temat zarządzania naszą atrakcją. Zamierzamy opowiedzieć o tym, co wpływa na sukces marki, gdyż efekty nie biorą się z powietrza. Pracuje na nie sztab ludzi, którzy realizują pewne koncepty biznesowe. W Funzeum pokażemy to, czego nie widać. Opowiemy o tym, jak wygląda struktura pracowników za kurtyną, wyjaśnimy, w jaki sposób sprzedajemy wycieczki grupą zorganizowanym i przedstawimy działania naszego zespołu kreatywnego. Nie zabraknie także merytorycznych informacji na temat pracy nad produktem i jego jakością.
– Biznes lubi ciszę, lecz ze strony gości mogą padać pytania dotyczące finansowej strony prowadzenia Funzeum. Podzieli się Pan informacjami na temat liczb, wydatków, kosztów?
– Na tyle, ile będzie to uzasadnione, to ujawnię pewne informacje. Zrobię to w ramach know-how. Jako Funzeum nie mamy się czego wstydzić, szczególnie że wszyscy wiedzą, ile osób nas odwiedza, a mowa o nawet 200 tys. gości każdego roku. Mamy też świetne opinie z zewnątrz i dumnie nosimy etykietę lidera w branży obiektów indoorowych. To ważne także w kontekście tego, że planujemy rozwój konceptu franczyzowego.
– Na czym dokładnie będzie polegać to rozwiązanie?
– Zgłaszają się do nas inwestorzy z zagranicy i składają franczyzowe oferty. Jesteśmy na etapie doszlifowywania tego systemu. Jeśli pojawia się podmiot, który posiada kapitał i chce działać pod naszą marką, to dlaczego mielibyśmy nie wykorzystać tego faktu? Z tą gałęzią biznesu ruszymy dopiero wtedy, gdy inwestorzy będą gotowi. W przyszłym roku podpiszemy umowę i zakładam, że pierwszy franczyzowy obiekt otworzy się w 2026 roku.
– O technologicznej stronie funkcjonowania Funzeum również będzie chciał Pan opowiedzieć? Chodzi np. o producentów atrakcji czy technologie zastosowane w obiekcie?
– Zobaczymy, jakie informacje będę mógł ujawnić i jakiej wiedzy będą oczekiwać ode mnie goście. Wiele informacji na temat technologii jest ogólnodostępna. Kluczowe pytanie nie dotyczy posiadania w danej firmie konkretnego narzędzia, a raczej jego wykorzystania. Używając telefonu można sobie nim zrobić zdjęcie, ale można też dzięki niemu zarobić. Liczy się pomysł użycia i może o tym opowiem.
– Dlaczego uczestnictwo w Forum Atrakcji to wartość dodana dla gości?
– To doskonałe miejsce do wymiany opinii oraz inspirowania innych osób. Goście otrzymają wiele godzin rozmów, wykładów, wizyt studyjnych. Będzie też wisienka na torcie w postaci bankietu. Jeśli potencjalny przedsiębiorca zaimplementuje w swoim obiekcie chociaż jedną nową rzecz z Forum, to już będzie można uznać udział w wydarzeniu za udany. Będzie to korzystna inwestycja. Czasami jedna rozmowa jest w stanie zmienić bardzo wiele. Wiem, że po ostatnim Forum ludzie z branży zastosowali pewnie rozwiązania i zarobili na tym duże pieniądze. Sam opowiadałem o tym, jak zwiększyć przychód na sprzedaży pamiątek. Od słuchaczy dowiedziałem się po czasie, że dzięki moim wskazówkom zarobili oni nawet 150 tys. zł. Więc teorię udało się przełożyć na praktykę, a w efekcie na zyski.
– Czego Państwo, jako Funzeum możecie nauczyć się od zaproszonych gości?
– Przestrzeń na rozwój istnieje zawsze. Mam więc duże oczekiwania od Forum i liczę, że dowiem się sporo m.in. na temat atrakcji, które oferują obiekty oraz strategii biznesowych. Czasami nawet na pozór proste pytanie jest w stanie w ciekawy sposób zainspirować. Sfera networkingowa jest ważna.
– Wieczorna, bankietowa część eventu to crème de la crème dla wielu osób. Czy dzięki spotkaniom przy lampce szampana mogą pojawić się wzajemne inspiracje biznesowe?
– To właśnie wtedy rodzi się najwięcej projektów. (śmiech) To czas na luźną pogawędkę, ale też wymianę ważnych informacji, które mogą stać się pomostem do dalszego rozwoju. A przecież o to chodzi w Forum Atrakcji. Podczas ostatniej edycji wydarzenia rozmawialiśmy do godz. 4 nad ranem. Pamiętam, że narodziło się mnóstwo ciekawych pomysłów. Takie bankiety karmią ludzką wyobraźnię, dlatego jeszcze raz gorąco zachęcam do udziału w evencie.
Rozmawiał Kamil Lech
Bilety na Forum Atrakcji dostępne są na STRONIE INTERNETOWEJ.
***
Już 16-17 października odbędzie się II Forum Atrakcji Rodzinnych w Katowicach. To segment rozmów, eksperckich wystąpień, wymiany opinii i poznawania od kuchni ciekawych obiektów tematycznych. Jednym z zaplanowanych elementów tegorocznego eventu będzie wizyta w Funzeum w Gliwicach.