Spółka Kolejkowo, operator sieci makiet miniatur, pozytywnie ocenia pierwsze miesiące notowań na rynku NewConnect. Jak poinformowała firma, proces przygotowań do wejścia na giełdę trwał dwa lata, a większość inwestorów uczestniczących w emisji przeddebiutowej stanowili dotychczasowi obserwatorzy i sympatycy spółki. Zarząd Kolejkowa potwierdził ponadto zapowiadane wcześniej plany ekspansji.
Kolejkowo: udane pierwsze miesiące na NewConnect
O debiucie na giełdzie i bieżących wynikach spółki opowiedzieli w rozmowie z Domem Maklerskim INC Jakub Paczyński, prezes zarządu oraz Jarosław Gil, dyrektor finansowy w Kolejkowie.
– Szczerze mówiąc, myśleliśmy, że będzie trudniej. Do rynku przygotowywaliśmy się przez dwa lata – mówią przedstawiciele Kolejkowa. – Już od 2022 roku prowadziliśmy komunikację jak spółka giełdowa: publikowaliśmy raporty kwartalne, organizowaliśmy pre-IR. W efekcie, podczas emisji przed debiutem w maju 2024, 95 proc. inwestorów to osoby, które były z nami wcześniej. Taka lojalność to efekt konsekwencji w komunikacji – dodają.
Po debiucie spółka kontynuuje działania skierowane do akcjonariuszy, m.in. poprzez cykliczne czaty inwestorskie i utrzymanie transparentnego reżimu informacyjnego. Firma wdrożyła również rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, w tym awatara prezesa prezentującego wyniki finansowe. Jak podkreśla zarząd, „prezes-AI” został bardzo dobrze przyjęty przez inwestorów.

Kolejkowo: „widzimy ogromny potencjał rozwoju”
Kolejkowo w rozmowie z DM INC poinformowało, że wzrost przychodów i frekwencji w Kolejkowie napędza przede wszystkim nowa lokalizacja w Warszawie oraz stabilne wyniki w istniejących ośrodkach, zwłaszcza we Wrocławiu. Ok. jedna trzecia odwiedzających we Wrocławiu i Gliwicach to goście powracający. Firma regularnie modernizuje ekspozycje i dodaje nowe elementy, takie jak makieta wrocławskiego ZOO czy sezonowe wystawy, które mają zachęcać do ponownych wizyt.

Przedstawiciele Kolejkowa podkreślili ponadto, że widzą ogromny potencjał rozwoju w Polsce. – Opatentowaliśmy markę Kolejkowo, pracujemy też nad nowymi brandami i pakietami atrakcji, które pozwolą sieciować nasze lokalizacje. Planujemy również atrakcje zewnętrzne, jak kolejki, na które można wsiąść – pierwsza taka powstanie w Jeleniej Górze – podkreślili.
Zarząd Kolejkowa potwierdził ponadto zapowiadane wcześniej plany ekspansji. – W Polsce planujemy Gdańsk i Kraków, a potem Europę Środkowo-Wschodnią i w dalszej perspektywie Hiszpanię. Rozważane są też potencjalne przejęcia lokalnych podmiotów – dodali Jakub Paczyński i Jarosław Gil.
Kolejkowo: wyniki finansowe
W 2024 r. przychody Kolejkowa wyniosły ponad 15 mln zł, a zysk netto – 2,6 mln zł. Plan na 2025 r. zakłada przychody w wysokości 21 mln zł oraz 4 mln zł zysku netto, a rok później – 27 mln zł i 7 mln zł.
W II kwartale 2025 r. Kolejkowo także odnotowało znaczący wzrost przychodów. Przychody netto osiągnęły poziom 5,9 mln zł, co stanowi wzrost o 90 proc. w porównaniu do 3,12 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku. Zysk netto wyniósł 1,3 mln zł, co oznacza wzrost o 285 proc. w porównaniu do 340 tys. zł w II kwartale 2024 r.
Kolejkowo rozwija się od 2014 r. od chwili wystawienia efektów kilku lat modelarskiej pracy w namiocie przy głównym deptaku w Karpaczu. Od tego czasu projekt Kolejkowa rozbudował się o trzy placówki z makietami: we Wrocławiu, w Gliwicach, oraz od 11 kwietnia w Warszawie. Aktualnie Kolejkowo kontynuuje prace nad nową inwestycją w Jeleniej Górze. Przy istniejącej modelarni Kolejkowa powstanie duży park z kolejkami. Umowa na wykonanie projektu została już podpisana.
Przypomnijmy, że na II Forum Atrakcji Rodzinnych Kolejkowo otrzymało branżową nagrodę w kategorii „Najlepszy nowy obiekt wewnętrzny (indoor)”. Sukces ten powtórzono na III Forum Atrakcji, na którym Kolejkowo otrzymało tę samą nagrodę za inwestycję w Warszawie.














Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.