Wystawa IAAPA w Orlando to najlepsza okazja do zaprezentowania światu nowości z rynku parków rozrywki i automatów. Ponad 30 tys. profesjonalistów z branży skrzętnie zagląda w każdą alejkę wystawy i wypatruje nowych idei, świeżych pomysłów i innego podejścia do tradycyjnych urządzeń. W tym roku nie było inaczej i udało nam się wypatrzeć wiele ciekawostek.
Zacznijmy od fajnego pomysłu na zarobkowe wykorzystanie kontrolera ruchu typu Kinect z Playstation. Automat nazywa się Mannequin Challenge, a wymyśliła go spółka TouchMagix. Zabawa polega na powtórzeniu przez gracza pozy zaproponowanej przez automat. Zaręczam zabawa przednia dla dużych i małych, dla całej rodziny.
W miarę upływu czasu trudność odtwarzanych póz się zwiększa i automat wymaga od gracza coraz większego zaangażowania, co pozwala mi zaliczyć go do mojej ulubionej kategorii – videosiłowni.
Jak ktoś powiedział – jedno zdjęcie, to więcej niż tysiąc słów, więc ograniczamy ględzenie do minimum i zapraszamy do oglądania załączonych obrazków.
Dla miłośników bardziej ekstremalnych przeżyć także było kilka nowych propozycji. Jedna z nich to Ninja Course, rodzaj toru przeszkód na czas połączonych z zaliczeniem ścianki wspinaczkowej, zjazdu po rurze i wbiegnięcia na pionową ścianę.
W podobnym klimacie utrzymana była ścianka wspinaczkowa z projekcją wideo spółki Valo Motion Ltd. Z angielska nazywa się to Augmented Climbing Wall i pozwala na całkiem nowe życie typowych ścianek wspinaczkowych.
Mnie kręcenie się na karuzeli przyprawia o zawrót głowy, jednak miłośnicy tego rodzaju zabawy dostają teraz całkiem nowe możliwości za pomocą gogli VR, jak chociażby w prezentowanej na zdjęciu karuzeli włoskiej Zamperli. Teraz możemy kręcić się po całkiem nowym świecie i podziwiać wirtualne krajobrazy ograniczone tylko wyobraźnią twórcy oprogramowania.
Strzelanie z łuku do tradycyjnej tarczy też można radykalnie odświeżyć. Zamiast tarczy mamy lewitujące, kolorowe piłeczki. A strzelnica mieści się w walizeczce, bo jest dmuchana.
Nowe życie grze Pong spółki Atari nadali Argentyńczycy tworząc stolikowego elektromechanicznego Ponga. Stworzony w 1972 roku, Pong zapoczątkował lawinowy rozwój gier wideo i był pierwszą wideo grą zarobkową wdrożoną do seryjnej produkcji.
Obecna technologia pozwala na zamianę tej elektronicznej gry na elektromechaniczny automat. Pomysł kupił UNIS.
Na zakończenie podwodny Aquaticar firmy Sub Sea System Inc. Dzięki niemu parki wodne i oceanaria mogą wejść na całkiem nowy poziom umożliwiając gościom bezpośrednią eksplorację wodnego środowiska bez użycia typowego sprzętu nurkowego.
Val B.