Gospodarzem organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Parków Rozrywki (IAAPA), Euro Attractions Show (EAS) 2018 zapisze się z pewnością w jakiejś księdze rekordów, chociaż przy ich biciu nie zanotowano obecności redaktora Zejera.
Targi odbyły się w dniach 25-27 września 2018 r. w centrum kongresowym RAI w Amsterdamie w Holandii i ustanowiły nowe rekordy EAS dla liczby wystawiających się firm (570), wielkości powierzchni wystawienniczej (15 000 metrów kwadratowych) oraz dla całkowitej liczby uczestników (15 800).
Można powiedzieć, że wszyscy którzy odwiedzili w tych dniach centrum wystawiennicze w Amsterdamie znaleźli się w RAI-u i to nie tylko z powodu ogólnie dostępnego tam zioła. Amsterdam to zresztą jedna wielka rozrywka i Raj nie tylko dla członków… IAAPA, ale również niezrzeszonych jeszcze nigdzie, a po prostu lubiących luz i wszechobecne tu rowery.
“Byliśmy podekscytowani faktem, że w trakcie 100 rocznicy IAAPA zorganizowaliśmy Euro Attractions Show 2018 w Amsterdamie. Nasi członkowie kochają to miasto i my też. Wystawa EAS zorganizowana w Amsterdamie w 2014 roku po raz pierwszy trafiła do ponad 10 000 uczestników”- powiedział wiceprezydent IAAPA w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Jakob Wahl. “W tym roku po raz pierwszy trafiliśmy do ponad 15 000 uczestników, co odzwierciedla siłę lokalizacji i oczywiście siłę globalnego przemysłu atrakcji.”
Mona Keijzer, holenderska sekretarz stanu ds. Gospodarki i zrównoważonego rozwoju, przemówiła do uczestników podczas ceremonii otwarcia, w trakcie której nie zabrakło również pokazów i występów zespołów z niektórych światowej klasy parków znajdujących się w Holandii.
Ponad 2500 osób uczestniczyło w obszernym programie konferencji EAS, który obejmował sesje edukacyjne, wycieczki do lokalnych atrakcji, fora dyskusyjne i seminaria. Poruszano następujące tematy: trendy w branży, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, technologię, sprzedaż grupową, sprzedaż detaliczną i marketing.
Euro Attractions Show 2018 w liczbach
· Wstępne szacunki wskazują, że w EAS 2018 uczestniczyło 15 800 osób, w tym 11 300 nabywców. Liczba uczestników ogółem stanowi wzrost o 24 procent w porównaniu do EAS 2017 w Berlinie i wzrost o 45 procent w porównaniu do czasu, kiedy EAS był ostatni raz w Amsterdamie w 2014 roku.
· 5100 osób przybyło na EAS 2018 z regionu Beneluksu.
· 570 firm zaprezentowało na targach nowe i innowacyjne produkty na powierzchni 15 000 metrów kwadratowych.
· 72 holenderskie firmy wystawiły się na targach EAS 2018.
· 1300 osób obchodziło 100 rocznicę IAAPA na przyjęciu z okazji otwarcia targów w Strand Zuid, w centrum kongresowym RAI w Amsterdamie.
· 264 osoby wzięły udział w śniadaniu przywódczym, w którym wystąpił główny mówca Coen Bertens, dyrektor parku i członek zarządu Efteling.
· 38 liderów wzięło udział w dwumiesięcznym IAAPA Institute for Attractions Managers.
· 113 uczestniczyło w IAAPA Safety Institute.
Euro Attractions Show 2018 Sponsorzy
PLATINUM SPONSORS: Partnerzy rozwoju rekreacji (LDP); Polin Waterparks; Simtec Systems/Setpoint Inc .; Brogent Technologies.
GOLD SPONSORS: Gateway Ticketing Systems, Inc .; KristallTurm; SIMWORX; Vekoma Rides Manufacturing B.V .; The Coca-Cola Company; Wartsila Entertainment Systems.
SILVER SPONSORS: accesso; Freeman; Interlink LG Ltd .; iPlayCO; JRA (Jack Rouse Associates); Mack Rides GmbH & Co KG; Premier Rides, Inc .; ProSlide; QubicaAMF Bowling; RWS Entertainment Group; Sacoa Playcard System; Vortex Aquatic Structures Intl .; Water Technology Inc. (WTI)/Neuman Aqua; White Water.
ORGANIZACJE WSPIERAJĄCE: BooQi Media Solutions; VAHLE.
Euro Attractions Show 2019
Euro Attractions Show 2019 odbędzie się w Paryżu we Francji w Paris Expo Porte de Versailles, w dniach 15-19 września 2019 r. Sprzedaż stoisk jest już wysoka, ponieważ ponad 390 firm zarezerwowało już ponad 12 800 metrów kwadratowych powierzchni. Informacje o wystawcach na EAS 2019 są dostępne na stronie IAAPA EAS, www.IAAPA.org/EAS. Bardziej szczegółowe informacje na temat EAS 2019 będą dostępne na początku 2019 r.
Euro Attractions Show 2018 – opinie uczestników
Andreas Andersen, Prezes zarządu i dyrektor generalny grupy Liseberg:
“Mamy tendencję do pracy we własnych małych komórkach. EAS łączy te komórki. Zbiera całą rodzinę atrakcji razem.”
Amanda Thompson, dyrektor zarządzający OBE, Blackpool Pleasure Beach i drugi wiceprzewodniczący IAAPA:
“EAS to niezwykłe wydarzenie, dzięki któremu można poznać przyjaciół, odkryć nowe pomysły, zrozumieć problemy, które nas dotyczą i uczyć się od siebie nawzajem. Możliwości tworzenia z zespołach są nieocenione. To ekscytujące powitać nowe twarze i młodych profesjonalistów w branży. EAS pokazuje, że dzielimy się i troszczymy o siebie nawzajem.”
Benoit Cornet, CEO i założyciel, Alterface:
“EAS to nasz dom. Lubimy tu być. W Europie jest tak wiele możliwości lokalizacji Dark Rides i jest to świetna okazja, aby wypromować je na rynku.”
Emily Burrows, menedżer ds. Komunikacji, Holovis:
“EAS to fantastyczne show. Wszystkie wydarzenia organizowane przez IAAPA to miód na nasze serca.”
Goof Lukken MBA, starszy wykładowca, atrakcje i zarządzanie parkami tematycznymi, Breda University:
“Zapraszamy naszych studentów do odwiedzenia targów i różnych programów edukacyjnych. Szkolimy przyszłych menedżerów parków rozrywki i atrakcji, a EAS jest często pierwszym kontaktem z branżą. To zawsze inspirujące.”
Michela Favero, kierownik sprzedaży, EOS Rides:
“Kiedy bramy otwarły się rano, zostaliśmy dosłownie zalani ludźmi. Dodatkowo, klienci, którzy tu przychodzą, są poważni.”
Alhanouf Alsoghayer, specjalista ds. L & D, General Entertainment Authority, Arabia Saudyjska:
“To było fantastyczne doświadczenie. Tak się cieszę, że jestem częścią zmiany, która ma miejsce w moim kraju, pomagając stworzyć ekscytujące możliwości rozrywki. Wspaniale jest być częścią EAS i już nie mogę się doczekać wystawy w Orlando.”
Zlatimira Bancheva, szef sprzedaży, Walltopia:
“Mój program był bardzo napięty. Jesteśmy firmą europejską i ważne jest byśmy byli tutaj. Nasza firma rozwija się i mamy wiele nowych produktów do zaprezentowania, takich jak Ropetopia Curves. Na EAS możemy spotkać naszych stałych klientów, znaleźć nowych i zobaczyć, co dzieje się w branży w ogóle.”
Ingrid Grimbergen, kierownik ds. Marketingu w Bright Buildings:
“Jeśli tworzysz zintegrowane miejsca wypoczynku i sprzedaży detalicznej, musisz spotkać się ze specjalistami ds.: wypoczynku w danym zakresie tematycznym, architektury, budownictwa, przetwarzania danych, demografii i wyposażenia wnętrz. Znajdziesz ich wszystkich tutaj na EAS! “
Materiał przygotował:
Jeroen Verrezen, Marketing and Communications Manager IAAPA Europe, Middle East, Africa
JVerrezen@IAAPA.org
zdjęcie tytułowe: Adam Bielowski, pozostałe: Val B.