Chętniej wydajemy na podróże i pomaga na w tym… sztuczna inteligencja

Jak wynika z raportu Future Travel Trends 2024 zrealizowanego przez Marriott Bonvoy, nawet 20 proc. europejskich wczasowiczów, sięga po sztuczną inteligencję planując urlop. Ponadto coraz więcej osób deklaruje, że jest w stanie zapłacić wyższe sumy za nocleg przyjazny dla środowiska. Jak może wyglądać przyszłość podróżowania, także w kontekście parków rozrywki?

Wnioski płynące z badania szkicują przyszłe oblicze europejskich podróżnych, którzy powoli zaczynają wkraczać w nowe trendy. Turyści na pewne zwiększą wydatki na krótkie wakacje oraz urlopy. Kluczowy będzie również zrównoważony rozwój. Ekologia, niska emisyjność, zero weste – to najważniejsze aspekty w tym zakresie. 58 proc. ankietowanych jest w stanie zapłacić więcej za zakwaterowanie przyjazne dla środowiska. Ten odsetek ma stale rosnąć.

Fot. Pixabay (Zdjęcie ilustracyjne)

Z każdym upływającym rokiem coraz większe znaczenie będzie mieć sztuczna inteligencja, która ma pomagać planować wypoczynek. Już dziś wykorzystuje ją do tego, co piąta osoba (21 proc.). IA pomaga wyszukiwać ciekawe destynacje turystyczne, planuje trasy i logistykę wyjazdów, ale także służy pomocą, jeżeli chodzi o loty samolotem i noclegi. Obecnie m.in. ChatGPT podpowiada, jakie parki rozrywki i obiekty tematyczne (pasujące do naszych oczekiwań) znajdują się w okolicy.

Z raportu Future Travel Trends 2024 wynika także, że na znaczeniu zyskują wakacje w duchu slow, czyli wyjazdy bez pośpiechu, pozwalające wejść w kontakt z lokalną kulturą i odciąć się od technologii. Ponad 44 proc. europejskich podróżnych wyznało, że korzystało już z takiego urlopu.

Istotne znaczenie będzie mieć również odległość, bo zaczniemy eksplorować bliższe rejony, a wysokie temperatury sprawią, że pogoda ma determinować „letnie kierunki” wyjazdów. 73 proc. respondentów wyjaśnia, że wysokie temperatury wpłynęłyby na ich plany podróżnicze.

Te wszystkie czynniki oraz wnioski z raportu mogą mieć wpływ na branżę parków rozrywki, która stale się rozwija i kładzie mocny nacisk na lokalność, a także ekologię. Jeszcze 10 lat temu nie było to wcale takie oczywiste.

***

W trakcie badania pod lupę wzięto plany na najbliższe 36 miesięcy aż 14 tys. podróżnych w Europie i na Bliskim Wschodzie. Realizowano je w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech oraz Francji.

Fot. Pixabay (Zdjęcie ilustracyjne)

IAAPA 2023 w Orlando – wideosiłownie
Universal wybuduje nowy park tematyczny w Wielkiej Brytanii. Znamy lokalizację

MAPY POLSKICH PARKÓW

KATALOG FIRM

Tylko sprawdzone firmy

OGŁOSZENIA

Kup i sprzedaj atrakcje

Czytaj też…
Menu