IAAPA 2017 – świeżynki

Wystawa IAAPA w Orlando to najlepsza okazja do zaprezentowania światu nowości z rynku parków rozrywki i automatów. Ponad 30 tys. profesjonalistów z branży skrzętnie zagląda w każdą alejkę wystawy i wypatruje nowych idei, świeżych pomysłów i innego podejścia do tradycyjnych urządzeń. W tym roku nie było inaczej i udało nam się wypatrzeć wiele ciekawostek.
Zacznijmy od fajnego pomysłu na zarobkowe wykorzystanie kontrolera ruchu typu Kinect z Playstation. Automat nazywa się Mannequin Challenge, a wymyśliła go spółka TouchMagix. Zabawa polega na powtórzeniu przez gracza pozy zaproponowanej przez automat. Zaręczam zabawa przednia dla dużych i małych, dla całej rodziny.

W miarę upływu czasu trudność odtwarzanych póz się zwiększa i automat wymaga od gracza coraz większego zaangażowania, co pozwala mi zaliczyć go do mojej ulubionej kategorii – videosiłowni.

Jak ktoś powiedział – jedno zdjęcie, to więcej niż tysiąc słów, więc ograniczamy ględzenie do minimum i zapraszamy do oglądania załączonych obrazków.

IMG_2073
Dla miłośników bardziej ekstremalnych przeżyć także było kilka nowych propozycji. Jedna z nich to Ninja Course, rodzaj toru przeszkód na czas połączonych z zaliczeniem ścianki wspinaczkowej, zjazdu po rurze i wbiegnięcia na pionową ścianę.

IMG_1979
W podobnym klimacie utrzymana była ścianka wspinaczkowa z projekcją wideo spółki Valo Motion Ltd. Z angielska nazywa się to Augmented Climbing Wall i pozwala na całkiem nowe życie typowych ścianek wspinaczkowych.

Augmented Climbing Wall
Mnie kręcenie się na karuzeli przyprawia o zawrót głowy, jednak miłośnicy tego rodzaju zabawy dostają teraz całkiem nowe możliwości za pomocą gogli VR, jak chociażby w prezentowanej na zdjęciu karuzeli włoskiej Zamperli. Teraz możemy kręcić się po całkiem nowym świecie i podziwiać wirtualne krajobrazy ograniczone tylko wyobraźnią twórcy oprogramowania.

IMG_1893
Strzelanie z łuku do tradycyjnej tarczy też można radykalnie odświeżyć. Zamiast tarczy mamy lewitujące, kolorowe piłeczki. A strzelnica mieści się w walizeczce, bo jest dmuchana.

IMG_1900
Nowe życie grze Pong spółki Atari nadali Argentyńczycy tworząc stolikowego elektromechanicznego Ponga. Stworzony w 1972 roku, Pong zapoczątkował lawinowy rozwój gier wideo i był pierwszą wideo grą zarobkową wdrożoną do seryjnej produkcji.
Obecna technologia pozwala na zamianę tej elektronicznej gry na elektromechaniczny automat. Pomysł kupił UNIS.

IMG_1916
Na zakończenie podwodny Aquaticar firmy Sub Sea System Inc. Dzięki niemu parki wodne i oceanaria mogą wejść na całkiem nowy poziom umożliwiając gościom bezpośrednią eksplorację wodnego środowiska bez użycia typowego sprzętu nurkowego.

IMG_1935

Val B.