W Legendii wystartował jubileuszowy sezon 60-lecia parku

Kolorowe, radosne i pełne uśmiechu, czyli dokładnie takie, jak przystało na park rozrywki. Mowa o otwarciu kolejnego sezonu w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku. A sezon ten będzie nie byle jaki, gdyż ten najstarszy park rozrywki w Polsce kończy w tym roku okrągłe 60 lat.

Z tej okazji gości, którzy zdecydowali się odwiedzić Legendię w pierwszym dniu otwarcia przywitali osobiście przedstawiciele dyrekcji parku podsumowując dotychczasową historię tego miejsca i zapowiadając aktywności związane z rokiem jubileuszowym.

Sześćdziesiąty rok funkcjonowania wesołego miasteczka i zarazem trzeci sezon Legendii wystartował w sobotę 6 kwietnia. Na gości zgromadzonych przed bramą główną czekali animatorzy, postaci parku, szczudlarze, balony z helem i słodkie krówki. Pierwsi odwiedzający chorzowski park rozrywki w tym sezonie uczestniczyli również w odsłonięciu logo 60-lecia wesołego miasteczka, które przewijać się będzie w komunikacji parku przez cały bieżący rok.

Zabawa na karuzeli w Legendii (fot. Legendia)
Zabawa na karuzeli w Legendii (fot. Legendia)

– Cieszymy się, że razem z państwem możemy rozpoczynać kolejny rok istnienia wesołego miasteczka w Chorzowie. Ostatnie lata, od kiedy park zyskał inwestora w postaci spółki TMR, to czas nieustających zmian. Staramy się, by z każdym kolejnym sezonem Legendia stawała się miejscem jeszcze bardziej magicznym i przyjaznym naszym gościom, proponującym doskonałą i różnorodną zabawę, a jednocześnie takim, do którego chce się wracać i w którym chce się spędzać czas z bliskimi. 60 lat za nami i mamy nadzieję, że 60 kolejnych sezonów przed nami. Chcemy tworzyć je razem z wami. Dziękujemy za państwa obecność i życzliwość – mówił witając dziennikarzy i gości Paweł Cebula, dyrektor Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka.

Przedstawiciele Legendii mówiąc o roku jubileuszowym zwrócili się przede wszystkim do mieszkańców województwa śląskiego, a zwłaszcza aglomeracji, zachęcając do aktywnego uczestnictwa w obchodach i zaangażowania w akcje mające na celu przypomnienie bogatej historii chorzowskiego wesołego miasteczka. – 14 i 15 września tego roku będziemy bawić się podczas weekendu urodzinowego. W tym dniu chcielibyśmy odsłonić ekspozycję zawierającą pamiątki, zdjęcia, wspomnienia związane z wesołym miasteczkiem. Jeżeli ktoś z państwa bywał lub pracował w naszym parku i posiada w domowych zakamarkach przedmioty związane z nim, które mogłyby taką ekspozycję uświetnić, gorąco prosimy o kontakt – mówiła Izabela Kieliś, Local Commercial Manager w Legendii.

DSC_1590

Druga propozycja, to konkurs z nagrodami, który trwał będzie również do września. Zadanie polega na odnalezieniu archiwalnych zdjęć swoich lub kogoś z bliskich pokazujących wesołe miasteczko zanim stało się Legendią, a następnie zestawienie go z jak najbardziej podobnym, zrobionym już w obecnej odsłonie parku. Kolaż zestawionych zdjęć należy opublikować w social mediach z hashtagiem #Legendia oraz #60YearsChallenge. Na zwycięzców, których poznamy podczas weekendu urodzinowego, czekają m.in. rodzinne zaproszenie na weekend w słowackiej Tatralandii, rodzinny bilet sezonowy 2020 do Legendii oraz nagrody rzeczowe.

Oprócz tych inicjatyw w Legendii nie zabraknie w tym sezonie zmian, które wskazują na dalszy rozwój parku oraz dążenie do budowania miejsca, które jest przyjazne przede wszystkim najmłodszym i całym rodzinom. Jedną z nich będzie nowa atrakcja, której premierę zapowiedziano na dzień dziecka. Nietypowe show, które rozgrywać się będzie na jeziorze w centrum parku, wzmocni program nocnej odsłony Legendii, czyli cykl Legendia at Night, podobnie jak w ubiegłym roku adresowany do wszystkich bez względu na wiek.

– Chcemy by Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko było miejscem, w którym dobrą zabawę znajdą rodzice z nawet bardzo małymi dziećmi. W tym sezonie, po konsultacjach z producentami urządzeń i weryfikacji ich zaleceń, dostępnych będzie już około 20 atrakcji bez ograniczeń, gdzie nawet maluszki mogą bawić się w towarzystwie opiekunów. Cały czas pracujemy również nad magiczną stroną naszego parku wzmacniając animacje, show i obecność legend i baśni w Legendii. Naszym benchmarkiem są europejskie parki tematyczne, w których na całość emocji i pozytywnych wrażeń składa się nie tylko jazda na karuzelach i kolejkach górskich, ale również atmosfera, otoczenie oraz wszystkie inne elementy świadczące o wyjątkowości miejsca – mówi Izabela Kieliś.