Legendia partnerem Szlaku Śląskiej Godki

Już w maju jedna z postaci znanych ze śląskich legend dołączy do pozostałych na Szlaku Ślonski Godki. Sponsorem figurki będzie Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko, która w ubiegłym roku, jako pierwsza zadeklarowała chęć włączenia się w rozbudowę Szlaku i postawienia przed wejściem do obiektu kolejnego „straszka”. 

Szlak Ślonski Godki, propagujący gwarę śląską poprzez wykorzystanie i zobrazowanie charakterystycznych słów w postaci figurek w różnych punktach stolicy woj. śląskiego, był ubiegłoroczną inicjatywą Urzędu Miasta Katowice i Ogrodów Przedsiębiorczości. Jak szybko powstał, tak szybko zniknął z mapy miasta za sprawą wandali, którzy nie pozwolili utrzymać się figurkom nawet jednej doby. W związku z incydentem szybko zareagowała m.in. Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko oferując swoje wsparcie w odbudowaniu Szlaku, a także jego rozszerzenie.

– Nowa odsłona naszego obiektu, który stał się teraz parkiem tematycznym, bazuje na mitach i legendach, w dużej części także śląskich. Stąd obecność u nas chociażby Skarbnika, który był pierwszą postacią parku i patronuje atrakcji Diamond River. Dlatego zaangażowanie w szlak, zwłaszcza po ubiegłotygodniowych zajściach, wydało nam się oczywiste – mówił podczas zorganizowanej we wrześniu ubiegłego roku konferencji prasowej Paweł Cebula, Dyrektor Legendii. Wraz z Marcinem Stańczykiem, naczelnikiem Wydziału Promocji Urzędu Miasta Katowice podkreślali wówczas, że figurki wrócą na Szlak wykonane z dużo bardziej trwałego materiału, jakim jest brąz.

Większość „straszków” można już podziwiać ponownie na ich pierwotnych miejscach, zaś w trakcie jest realizacja kolejnych słów. Legendia w swoich propozycjach sięgnęła do mitologii śląskiej, a o decyzję w sprawie wyboru słowa poprosiła mieszkańców aglomeracji i nie tylko – w głosowaniu wygrał Drach.

Do wyboru był zwycięski Drach – śląska wersja smoka, pradawnego potężnego stwora o gadzim pochodzeniu, Meluzyna – kobieta z rybim lub wężowym ogonem na kształt morskiej syreny oraz Chabernica – piękna pani pilnująca zbóż, zasiewów i roślin, a więc postaci mocno związane z charakterystycznymi atrakcjami lub strefami w naszym parku tematycznym – wymienia Izabela Kieliś, brand manager Legendii.

Tomasz Gardian, pomysłodawca Szlaku dodaje: – Bardzo nas cieszy, że oprócz wcześniej zamontowanych i zniszczonych figurek, Szlak powraca w jeszcze większym „składzie”. Legendia jako pierwsza komercyjna firma zadeklarowała współpracę, a za nią poszły już następne. Dzięki temu Szlak Godki będzie coraz bardziej widoczny w mieście. Będzie uczył i bawił, a o to właśnie nam chodziło.