Zero Latency – VR bez opóźnienia

Australijska spółka Zero Latency jest pionierem i światowym liderem w dziedzinie wieloosobowej rozrywki wirtualnej na zamkniętej powierzchni nie ograniczonej wewnętrznymi, fizycznymi ścianami. Obecnie dysponuje 18 lokalami w 9 krajach na 4 kontynentach.

Rzeczywistość wirtualna na wolnej przestrzeni (FRVR) pozwala odkrywać wirtualne światy, podobnie jak robisz to w normalnym życiu będąc np. na wczasach. To rozrywka na wyższym poziomie. Zero Latency zabiera Cię do gry, w której Twoje ciało jest kontrolerem, a Twój umysł wierzy, że to prawda.

Oto jak Zero Latency reklamuje swoje gry -„Przeżyj wspaniałe przygody lub walcz ze sobą w wciągających, oszałamiających ustawieniach. Zmierz się z zombie, robotami, trutniami lub kolegami i porównaj swoje wyniki. Wskrzeszamy gry społecznościowe, zabierając graczy z ich domów.”

Zero Latency zrodziło się z marzenia o stworzeniu nowej formy rozrywki. Założyciele Tim Ruse (CEO), Scott Vandonkelaar (CTO) i Kyel Smith (COO) rozpoczęli prace nad pierwszym w historii prototypem FRVR w 2012 roku w garażu Scotta.

Prototyp został zaprezentowany niczego nie podejrzewającej publiczności podczas Pause Fest 2014, cyfrowej konferencji innowacji w Melbourne w Australii. To był prawdziwie świeży powiew.

Zero Latency_1

W związku z tym sukcesem trio rozpoczęło udaną kampanię finansowania społecznościowego, która zgromadziła ponad 30 000 $. Relacje z mediami dotyczące tej kampanii przyciągnęły uwagę firmy Carthona Capital, która zainwestowała w tworzenie tej atrakcji, co pozwoliło im na zwiększenie skali i otwarcie pierwszego na świecie stałego miejsca FRVR. Zostało otwarte w sierpniu 2015 r. w North Melbourne w Australii, a pierwsi chętni czekali ponad sześć tygodni by zagrać.

Obecnie Zero Latency jest globalnym liderem, z ponad 360 000 gier rozgrywanych w Ameryce (8 lokacji), Meksyku, Japonii (2 lokalizacje), Korei Południowej, Singapurze, Malezji, Hiszpanii, Portugalii i Australii (Melbourne i Brisbane).

Po drodze stworzyli imponujący i pełen pasji zespół, który rozwija się w zakresie innowacji i nadal tworzy najbardziej wciągające wirtualne doświadczenia VR na świecie.

IMG_2308

                             Richard Madgwick z nagrodami Brass Ring na targach IAAPA 2017 w Orlando

Zdobyli także kilka nagród. W 2016 roku Fast Company nazwał ich jedną z 10 najbardziej innowacyjnych firm z branży gier. W 2017 roku zajęli 3 miejsce w Deloitte Tech Fast 50 Australia, a 8 w APAC Tech Fast 500, a ich gry zdobyły pierwszą i drugą nagrodę dla Najlepszych Nowych Produktów na IAAPA 2017.

Val B.