Aquapark we Wrocławiu z trzecią najlepszą frekwencją w Europie!

Wrocławski aquapark okazał się być trzecim najchętniej odwiedzanym parkiem wodnym w Europie! Wynik cieszy tym bardziej, że zagraniczna konkurencja, która dzieli podium z naszym obiektem trzyma naprawdę wysoki poziom. 

Przez ostatnie kilka lat w Polsce niemalże każda większa gmina wybudowała basen ze zjeżdżalnią i brodzikiem dla dzieci, który hucznie nazwała aquaparkiem tudzież parkiem wodnym… Oczywiście są wyjątki i w Polsce działają też duże obiekty takie jak Termy Maltańskie w Poznaniu czy Park Wodny w Krakowie, jednak prawdziwym fenomenem okazał się być Aquapark we Wrocławiu.

Rekord to aż 1,6 mln gości

W ubiegłym roku wrocławskie centrum wodnych rozrywek odwiedziło aż 1,6 mln osób. Ten wynik okazał się być najlepszym zaraz po Caraibe Aquapark, który działa w okolicach Barcelony oraz po kompleksie termalnym Therme Erding pod Monachium. W parze z rekordowym wynikiem odwiedzalności idą rekordowe przychody. W 2016 Aquapark Wrocław zarobił 10,3 mln złotych i jest to wynik o półtora miliona złotych lepszy w porównaniu do roku 2015.

Tak dobre wyniki mogą tylko cieszyć, bo duża część tego typu obiektów zarządzanych przez samorządy przynosi straty. W końcu nie bez powodu nawet niemiecki tygodnik Der Spigel rozpisał się o dotowaniu przez UE budowy Term Warmińskich. Inwestycja kosztowała 90 mln zł, natomiast aż 2/3 tej kwoty pochodziło ze środków unijnych. Tak dużą dotację udało się pozyskać dzięki imponującym założeniom projektu. Obiekt miał wykorzystywać energię ziemi i być tani w utrzymaniu. W efekcie okazało się, że woda wypływająca ze źródeł geotermalnych jest za zimna. W efekcie miasto dokłada do jej podgrzewania ponad 800 tyś. zł. rocznie.

Za sukcesem stoi udany model biznesowy…

Tymczasem dyrektor wrocławskiego aquaparku może poszczycić się modelem biznesowym, który pozwala na osiąganie pozytywnych wyników. – Zwykle w życiu i w biznesie jest tak, że należy iść pod prąd trendom. Dlatego konstruujemy naszą ofertę w taki sposób, aby była przystępna dla szerokiego grona odbiorców. Stąd bogata oferta tanich karnetów, atrakcyjne ceny dla rodzin z dziećmi, dedykowane propozycje dla grup takich jak niemowlęta, studenci i seniorzy – mówi Krzysztof Hołub, prezes zarządu WPW S.A

Krzysztof Hołub twierdzi, że do ubiegłorocznego sukcesów dużej mierze przyczyniła się AquaCard System. Jest to oferta skierowana dla stałych klientów, a jednorazowy bilet wraz z kartą może kosztować nawet mniej niż 5 złotych. Wymienia też ostatnie inwestycje takie jak rozbudowa ogrodu saunowego, który zajmuje teraz powierzchnię 2000m2 i jest największym w Polsce.


Źródło: Money.pl