Footbowl to pewny biznes w czasie trwającego właśnie Mundialu

Właściciele lokali rekreacyjnych wiedzą, że innowacyjność jest kluczem do sukcesu. Częste wprowadzenie nowych elementów tak naprawdę jest jednym z najlepszych sposobów, by operatorzy mogli zwiększyć sprzedaż, ponieważ pomaga to utrzymać zainteresowanie gości, stwarza nowe możliwości, przedłuża czas zabawy oraz przyciąga nowych klientów.

Jeżeli takim miejscem jest na przykład salon gier zręcznościowych lub centrum rozrywki z nieużywaną przestrzenią lub, jeszcze lepiej, kręgielnia starego typu ze zbyt wieloma torami, to Footbowl może być świetnym sposobem, by wnieść nowe życie do takiego lokalu i bardziej wykorzystać jego zamortyzowane już zasoby.

Footbowl oparty jest na piłce nożnej, a w szczególności na rzutach karnych i możliwy do zainstalowania praktycznie wszędzie, zajmując identyczną powierzchnię jak 4, 3 lub 2 tory bowlingowe lub inną wolną przestrzeń o wymiarach minimum 11×3.5 m.

Podstawę nowej zabawy nazwanej przez twórców Footbowlem stanowią: kopia pola karnego z boiska piłkarskiego, sztuczna trawa, banery PCV z odpowiednią grafiką, bramka i piłki.

Footbowl ENA16_1

                                                      Footbowl na targach ENADA we Włoszech

I tym oto sposobem powstaje rozrywka dla ludzi ze wszystkich grup wiekowych. Manipulując odległością z jakiej wykonywany jest rzut karny zmieniamy stopień trudności (jeśli, na przykład, użytkownikami są zarówno dorośli i dzieci). Po strzale piłka automatycznie powraca. Przed polem gry można ustawić fotele dla graczy, a na konstrukcji ramowej wiszą monitory prezentujące stan rozgrywki i wyniki uzyskane przez graczy, zaprojektowane przez włoską spółkę Steltronic.

Firma Steltronic z Bresci jest dobrze znana w branży bowlingu i specjalizuje się od ponad 30 lat w rozwoju oprogramowania dla urządzeń elektronicznych stosowanych w kręgielniach – jest również odpowiedzialna za dystrybucję Footbowl.

„Atrakcja jest taka, że dorośli i dzieci dosłownie szaleją”, wyjaśnia Roberto Simeone, właściciel firmy. „Mamy już zainstalowanych 10 systemów we Włoszech, a planowane są nowe instalacje. Odzew od klientów jest bardzo pozytywny, a wydajność gry jest doskonała. Każdy mówi, że Footbowl reprezentuje coś naprawdę nowego w ośrodkach, a Ci, którzy próbowali go wracają następnego wieczoru znów zagrać z przyjaciółmi. Apeluję do rodzin, młodzieży i szkół, bo Footbowl z powodzeniem może być wykorzystywany do organizowania eventów z mini turniejami nawet z myślą o tych, którzy nigdy nie grali piłkę nożną”.

Val B.